نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:54

مسئولان شهرستان دیر خدمات‌دهی به مردم را افزایش دهند

بوشهر- امام جمعه دیر عامل حفظ مردم را امید و وحدت ملی دانست، بیان داشت: ادارات و دستگاه‌ها باید مردم را امیدوار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی (ره)، اظهار داشت: خداوند بوسیله حضرت زهرا (س) جشمه جوشان خیر کثیر را به پیامبر داد و نسل ایشان را تا قیامت جاودانه کرد.

امام جمعه دیر بیان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یکی از فرزندان فاطمه (س) اسلام را زنده کرد و امروز هم امام خامنه ای ادامه دهنده این راه است.

وی افزود: در دستیابی به مقامات معنوی و قرب الهی هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و زمان در همه عرصه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند کمااینکه امروز در نظام اسلامی ما این گونه است.

حسینی گفت: هم زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و هم نظام اسلامی هم متقابلاً هویت زن اسلامی و مسلمان را به آن برگرداند و جایگاه شایسته ای به این عنوان متعهد داد که در عرصه‌های مختلف نقش آفرین هستند.

وی نقش کلیدی زن را تربیت فرزند و انسان سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز مدعیان دفاع از آزادی زن، کانون خانواده را دچار فروپاشی کرده‌اند و در غرب دیگر بحث خانواده را نداریم.

امام جمعه دیر اضافه کرد: اسلام راه را برای نقش آفرینی بانوان در اجتماع باز گذاشته اما مسئله خانه داری و همسر داری در اولویت است.

وی یادآور شد: دیدگاه اسلام را به طور دقیق درباره حقوق زن دریافت کنیم و تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار نگیریم.

امام جمعه دیر افزود: زنان و دختران با مطالعه و شناخت بیشتر از اسلام می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.

وی با گرامیداشت سالروز دستگیری و بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس، تاکید کرد: این اقدام سپاه پاسداران، هیمنه آمریکا را در خلیج فارس در هم شکست و درسی فراموش نشدنی به دشمنان داد.

حسینی ادامه داد: از نیروی دریایی سپاه تشکر می‌کنیم و به دشمنان اسلام اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح ما بهتر از گذشته در صحنه هستند و اجازه هیچ گونه تجاوز و تعدی به خاک کشور و خلیج همیشه فارس را نخواهند داد.

وی با اشاره به آغاز هفته شورای آموزش و پرورش، گفت: این شورا در راستای مشارکت همه جانبه مردم در بحث تعلیم و تربیت تشکیل شده که از فکر و خرد جمعی مردم استفاده کند.

خطیب جمعه دیر افزود: تا بحث کمک به آموزش و پرورش مطرح می‌شود ذهن مردم به سمت کمک مالی می‌رود در حالی که بهترین کمک به این نهاد کمک فکری است و همه مردم و نخبگان در امر تعلیم تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند و متولیان آموزش و پرورش و این شورا نیز از دیدگاه‌ها و نظرات دیگران بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به سالروز فرار شاه از ایران، ابراز کرد: این وقایع و جنایات رژیم شاه باید برای نسل جوان بازگو شود چون دشمن در صدد تحریف حقایق است.

حسینی درباره روز غزه، بیان کرد: امروز هم شاهد هستیم رژیم صهیونیستی از راه‌های مختلف سعی در سرکوب ملت فلسطین دارد اما مردم فلسطین همچون گذشته مقاوم در مقابل این اشغالگری‌ها و تجاوزها ایستاده و هر روز بر پیکر این رژیم رو به افول ضربه وارد می‌کند و ما در آینده شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن ایام الله، عنوان کرد: راهبرد اصلی دشمن انکار یا کتمان یا کمرنگ کردن ایام الله‌هایی مانند ۱۹ دی، ۲۲ بهمن، ۹ دی، ۱۳ ابان، تشییع شهید سلیمانی و شهید حاجی و امثال اینها است و ما باید این روزها را زنده نگه داریم.

امام جمعه دیر تاکید کرد: امسال همه به صورت مضاعف در احیا و بزرگداشت ایام الله دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصونیت بخش و برهم زننده تبلیغات و نقشه‌های دشمن خواهد بود و انقلاب را برای همیشه بیمه خواهد کرد.

خطیب جمعه دیر با اشاره با سفر رئیس جمهور به استان یزد، گفت: در این سفر طرح‌های زیادی افتتاح یا شروع به اجرا شد و مردم هم استقبال پرشوری از رئیس جمهور داشتند که ما به سهم خود از این مردم آگاه و انقلابی تشکر می‌کنیم.

وی عامل حفظ مردم را امید و وحدت ملی دانست، بیان داشت: ادارات و دستگاه‌ها باید مردم را امیدوار کنند.

حسینی ابراز کرد: بعضی‌ها به ما مراجعه می‌کنند و از فلان اداره برای گرفتن سند تک برگ یا استعلام گلایه دارند.

وی یادآور شد: من خبر دارم فرماندار شبانه روزی تلاش می‌کنند اما بعضی دستگاه‌ها همراهی نکرده و باعث ناامیدی مردم می‌شوند.

امام جمعه دیر افزود: امروز هرکس با هر انگیزه‌ای چه سهل انگاری و ترک فعل باشد و چه اقدامات نسنجیده موجب ناامیدی مردم شود در زمین دشمن بازی کرده است.

وی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری، عنوان کرد: روش دشمنان در طول تاریخ این بوده هر وقت از مقابله با اسلام و بزرگان ما طرفی نمی‌بستند به اهانت روی می‌آوردند، امروز دنیای استکبار برای مقابله با بزرگان و دین و آئین ما به همین روش‌ها دست می‌زند که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974806

مهمترین اخبار ایران و جهان: