نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 20:50

توسعه صحن امامزادگان شهرکرد در مرحله اجرا

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه صحن، ساخت رواق غربی، بازسازی ضریح، تجهیز سیستم گرمایشی و توسعه نورپردازی حرم امامزادگان دو خاتون شهرکرد در دستورکار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: مشکلات صحن و کمبودهای امامزاده دوخاتون سه سالی است که با اعضای شورای اسلامی سابق و فعلی مطرح شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری افزود: در ضلع جنوبی امامزادگان نقطه‌کوری بود که تبدیل به فرصتی برای آسیب‌های اجتماعی از جمله فروش مواد مخدر شده بود، کاربری این زمین فضای سبز و در مالکیت شهرداری است که در جلسات متعدد با اعضای شورا، فرمانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر مصوب شد این زمین به عنوان صحن به امامزاده ملحق شود.

وی ادامه داد: پیش از این سرویس بهداشتی محل توسط شهرداری مدیریت می‌شد و نگهبان تنها در ساعات ادارای در مکان بود و در مناسبت‌ها و زمان پیک زائر در امامزادگان سرویس بهداشتی در دسترس نبود.

امیری بیان داشت: با این مصوبه نقطه کور مسدود، معضلات اجتماعی محل کمتر و سرویس بهداشتی در اختیار خادمان حرم قرار می‌گیرد و بصورت مستمر به زائران خدمت می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه این طرح در اسفندماه مصوبه گرفت و قرار بود تا فروردین بهره‌برداری شود، گفت: نبود شهردار اجرای طرح را به تعویق انداخت و با آمدن شهردار جدید توسعه حرم امامزادگان اجرایی شد که هزینه ایجاد صحن با بودجه این ارگان و ساخت دیوار و دیگر کارها با اداره‌کل اوقاف خواهد بود.

وی افزود: برای بهبود اوضاع امامزادگان اعضای هیئت امنا تغییر کردند و برخی احکام به‌روز شدند همچنین استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی، امام جمعه موقت و مدیرکل میراث فرهنگی اعضای جدید هیئت امنا شدند.

امیری بیان داشت: ساخت رواق غربی، بازسازی ضریح، تجهیز سیستم گرمایشی و توسعه نورپردازی حرم نیز در دستورکار قرار گرفته است که انجام این طرح‌ها نیاز به کمک مردم و خیران دارد.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 966250

مهمترین اخبار ایران و جهان: