نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 11:55

بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور هستند

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در صحنه‌های مهم و حساس حضوری پرشور و تاثیرگذار داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن مسچی صبح امروز در همایش حجاب و عفاف فاطمی که در سالن پیامبر اعظم در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان سهم بسیار زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی حائز اهمیت بوده است.

وی به نقش و تاثیرگذاری بانوان در تثبیت نظام مقدس اسلامی هم گریزی زد و گفت: گام‌های بلندی را در شبکه‌سازی در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حوزه بانوان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان برداشته‌ایم.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: مجمع دنبال شناسایی استعدادها و توانایی بانوان در حوزه‌های مختلف است و این مهم در استان فرهنگی کردستان به صورت ویژه‌تر دیده خواهد شد.

مسچی با بیان اینکه آماده و مهیای بسترسازی برای کارهای فرهنگی در استان هستیم، اذعان کرد: پیشتازی کردستان در تمام صحنه‌ها خصوصا صحنه‌های فرهنگی با برگزاری چنین مجالس پرشوری نشان می‌دهد این استان در پازل فرهنگی نقش مهمی دارد.

وی افزود: برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان استمرار خواهد داشت و به صورت ویژه در قالب عناوین مختلف دنبال می‌شود.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بانوان کردستان پیشقراولان صحنه‌های فرهنگی کشور بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در صحنه‌های مهم و حساس حضوری پرشور و تاثیرگذار داشته‌اند.

مسچی افزود: در زمان پیروزی انقلاب و بعد از آن در تثبیت پایه‌های این نظام الهی نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشته‌اند.

وی گفت: زنان کردستانی در مرزداری و دفاع از مرزهای فرهنگی شهره خاص و دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

گفتنی است؛ همایش فاطمی با حضور مسئولان استانی و کشوری به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012394

مهمترین اخبار ایران و جهان: