نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 19:11

آوج در مسیر توسعه/ زمینه‌های گردشگری شهرستان تقویت شود

قزوین- همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان آوج با حضور استاندار قزوین افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر شهرستان آوج برای افتتاح چندین پروژه عمرانی و خدماتی میزبان استاندار قزوین بود.

اعلایی استاندار قزوین صبح امروز با حضور در شهرستان آوج ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر آوج به مقام شهدای شاخص این شهرستان ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در دفتر امام جمعه آوج با حجت الاسلام موسوی امام جمعه این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مباحث حاشیه‌ای نباید مانع توسعه آوج شود

محمدمهدی اعلایی در این دیدار اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر شهرستان آوج علاقه مندان و وابستگان به منطقه آبگرم و آوج باید ورود جدی تری برای سرمایه گذاری داشته باشند و ورود آنها به طور قطع برای قرار گرفتن این شهرستان در مسیر توسعه مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبیعی است باید بخشی از امکانات دولتی در شهرستان آوج مستقر شود، افزود: آوج در تقسیم بندی‌های ملی در استان جزو مناطق محروم قرار گرفته و در بودجه‌های سنواتی عددی برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده ولی اعتقاد داریم این شهرستان ظرفیت‌ها و بسترهای زیادی از جمله موقعیت جغرافیایی، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری در اختیار دارد.

آوج در مسیر توسعه/ زمینه‌های گردشگری شهرستان تقویت شود

اعلایی گفت: همگرایی، وفاق و در کنار هم بودن مردم و معتمدین آوج و آبگرم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و نگذارند که مباحث حاشیه‌ای مانع از توسعه شهرستان شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در پرداختن به موضوعات توسعه‌ای شهرستان منافع عمومی در نظر گرفته خواهد شد و تمامی موضوعات مربوط به این حوزه در کارگروه‌های مختلف بررسی می‌شود.

استاندار قزوین همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به آوج با خانواده شهید بهرام صادقی دیدار کرد.

بهرام صادقی، نوزدهم تیر ۱۳۴۵ در شهر آوج دیده به جهان گشود و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت، این شهید والا مقام در دوازدهم آذر ۱۳۶۲ به مقام شهادت نائل آمد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

افتتاح ۲۰ پروژه صنعت برق در شهرستان آوج

افتتاح پروژه‌های برق در شهرستان آوج از دیگر برنامه‌های اعلایی در منطقه آوج بود. با حضور استاندار قزوین بیش از ۲۰ پروژه برقی از جمله توسعه شبکه برق روستایی، احداث پست هوایی و نیرو رسانی و جابه جایی شبکه و مقاوم سازی افتتاح شد.

برای ساخت این پروژه‌ها بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

آوج در مسیر توسعه/ زمینه‌های گردشگری شهرستان تقویت شود

استاندار قزوین همچنین از نیروگاه در حال ساخت بخش خصوصی تولید برق بازدید کرد.

فاز اول این پروژه شامل احداث سوله و احداث جایگاه ژنراتور و خرید مولدهای ژنراتور کاتریپلار می‌باشد و برای احداث آن تا به امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعتبار هزینه شده و از بهار ۱۴۰۲ آغاز به کار خواهد کرد.

آوج در مسیر توسعه/ زمینه‌های گردشگری شهرستان تقویت شود

افتتاح یک واحد دامداری در شهرستان آوج

یک واحد دامداری ۱۲۰ راسی نیز با حضور استاندار قزوین افتتاح شد. این طرح دامداری پرواری در زمینی به مساحت یک هکتار با ظرفیت ۱۳۶ رأس دام سنگین قادر است سالیانه ۴۵ تن گوشت قرمز تولید کند.

برای افتتاح و بهره برداری این واحد تولیدی ۱۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و با راه اندازی آن زمینه اشتغال برای ۵ نفر به صورت مستقیم در منطقه فراهم شده است.

گفتنی است در ادامه افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان قزوین فردا دوشنبه پروژه‌های عمرانی شهرستان قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020894

مهمترین اخبار ایران و جهان: