نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 17:52

۵۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- مدیرکل استاندارد کهیگلویه و بویراحمد گفت: ۵۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جاری در راستای تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن رحمتی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۶ پروانه جدید صادر و ۳۳ پروانه نیز تمدید شد.

وی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد را از تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد عنوان کرد.

رحمتی افزود: این امر در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در نه ماهه گذشته، برای فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، صنایع شیمیایی و بسته بندی و سلولزی بود.

وی تصریح کرد: خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده‌ها، به صورت مستمر توسط کارشناسان بازدید و اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت‌ها بازدید می‌شود.

رحمتی اظهار داشت: کارشناسان به صورت تصادفی از کالاهای تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط و انطباق آزمایشات با استانداردهای ملی، صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948206

مهمترین اخبار ایران و جهان: