نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 17:03

کمیسیون اروپا و ناتو: باید قابلیت‌های دفاعی را تقویت کنیم

رئیس کمیسیون اروپا و دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر تداوم حمایت‌ها از اوکراین برای جنگ با روسیه، خواستار تقویت توان دفاعی کشورهای اروپایی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز بعد از دیدار در بروکسل، در نشست خبری مشترک حاضر شدند.

فون‌درلاین به‌عنوان اولین سخنرانی در این نشست خبری گفت: «در نشست هفتگی کمیسیون درباره جنگ روسیه علیه اوکراین و حمایت ما از کی‌یف بحث خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو، توضیح داد: «روابط ما با ناتو تقویت شده و همکاری ما در میان چالش‌هایی که اطراف ما وجود دارد و ارزش‌ها و اصول ما را تهدید می‌کند، به سطوح بالایی رسیده است».

رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت: «ما باید قابلیت‌های دفاعی خود را تقویت کنیم و داشتن اروپای قوی برای ناتو نکته مثبتی است. ما راه‌اندازی یک نیروی زیرساخت حیاتی مشترک در زمینه حمل‌ونقل، انرژی، فضا و فناوری را اعلام می‌کنیم».

طبق این گزارش، دبیرکل ناتو نیز گفت مشارکت این ائتلاف نظامی با اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری مهم است زیرا حمله روسیه به اوکراین باعث تغییر چالش‌های پیش روی این قاره شده است.

به نوشته اسپوتنیک، استولتنبرگ همچنین افزود: «اعلامیه آمریکا مبنی بر ارائه تانک و خودرو زرهی به اوکراین، باعث ایجاد تحول در میدان نبرد خواهد شد».

وی پیش از این نیز بعد از امضای بیانیه مشترک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفته بود: «باید حمایت خود را از اوکراین بیشتر تقویت کنیم. باید به تقویت مشارکت بین ناتو و اتحادیه اروپا ادامه دهیم». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 970950

مهمترین اخبار ایران و جهان: