نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 10:26

هزینه ۱۵۶ میلیارد ریالی در بحث بازآفرینی شهری

شهردار زنجان از هزینه ۱۵۶ میلیارد ریالی در بحث بازآفرینی شهری در مناطق مختلف زنجان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در ارتباط با اقدامات صورت گرفته شهرداری در مورد بازآفرینی شهری اظهار کرد: در بحث بازآفرینی شهری ۱۵۶ میلیارد ریال هزینه شده است که سبزه‌میدان را هم شامل می‌شود که ۲۱ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و بودجه بازآفرینی شهری هزینه شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه محله مسئاله بازآفرینی «نجف‌آباد و کوی خان‌دره‌سی» را هم داریم، گفت: ما در این حوزه نیازمند عنایت جدی در منطقه بی‌سیم هستیم و درخواست داریم از محل پروژه هاشمی نژاد به بازآفرینی کمک کنیم و اگر ساماندهی و تملکات انجام شود کمک بزرگی به آن منطقه خواهد شد.

وی گفت: سه طرح در منطقه بی‌سیم بوده است یکی خیابان ۳۴ متری و دو پارک به مساحت ۲۶۰۰ و ۳۴۰۰ متر و تعریض خیابان جمهوری به طول ۲۰۰ متر یک تحول اساسی در این منطقه ایجاد خواهد کرد که البته راهکار آن مشروط است.

فیروزفر با بیان اینکه بحث دوم جلسه هم مربوط به کوی وحدت است که آن قرار گرفتن خانه‌های مسکونی در حریم راه آهن است، افزود: از مدیر کل راه آهن هم درخواست کردیم که برای این کار راهکار ارائه دهند که البته در حال حاضر فقط مجوز تعمیرات ضروری را بدهیم که مشکلاتی هم ایجاد کرده است.

شهردار زنجان با اشاره به بحث محدوده اصغریه که این محدوده به عنوان یک قسمت از حسینیه شناخته می‌شود، افزود: البته حتما باید ذکر شود که وجود حسینیه خود یک عامل برای بازآفرینی شهری است و ۲۰ هزار متر مربع از این محدوده با نذورات حسینیه تملک و بازگشایی شده است.

وی گفت: البته با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه تاسیسات آبی اصلاح شبکه در این منطقه انجام شود.

شهردار زنجان گفت: قرار شده است که شرکت توزیع برق هم نسبت به تامین روشنایی منطقه اقدام و طرح مطالعاتی میان مدت و بلند مدت برای آن انجام شود.

پایان پیام/۷۳۰۰۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 941806

مهمترین اخبار ایران و جهان: