نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 09:06

ارادت ابدی شیعه و سنی گلستان به حاج‌قاسم/سرباز ولایت جاودان است

گرگان- ارادت و عشق ورزی شیعه و سنی گلستان به سردار حاج قاسم سلیمانی بیانگر آن است که محبوبیت این شخصیت والا مقام محدود به مذهب و قوم خاصی نبوده و همه آزادگان جهان مقابل عظمتش تعظیم می کنند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره احزاب آیه ۲۳)

نخستین ساعات بامداد روز جمعه (۱۳ دی ۱۳۹۸ شمسی) در حمله موشکی بالگردهای ایالات متحده آمریکا به دو خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به مقام والای شهادت رسیدند و حاج قاسم به آرزوی دیرین خود دست یافت.

حدود ۴۰ سال مجاهدت، بی منت، مخلصانه و شجاعانه در آوردگاه‌های نبرد و مبارزه با امپریالیسم و اشرار عالم سرانجام حاج قاسم را آسمانی کرد.

شهید سلیمانی از شاگردان برجسته و واقعی مکتب اباعبدالله الحسین (ع) بود و این خون‌ها است که مانند خون امام حسین (ع) باعث بیداری می‌‎شود لذا هرچه از شهادت ایشان می‌گذرد نام و یادش در جهان اسلام عزیزتر و دشمنان هر روز منفورتر می‌شوند.

شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

ارادت ابدی شیعه و سنی گلستان به حاج‌قاسم/سرباز ولایت جاودان است

شهید قاسم سلیمانی شخصیتی فرامذهبی و حتی فرا دینی داشت و ارادت و محبت به این سرباز رشید اسلام منحصر به شیعیان و فارس‌ها نیست، بلکه برادران و خواهران ترکمن و اهل سنت گلستان خود را دلداده و عاشق سردار سلیمانی می‌دانند.

بازخوانی شخصیت سردار سلیمانی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در خصوص شخصیت سردار سلیمانی به خبرنگار مهر گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی اخلاص بود که باعث شد مهر و محبت ایشان در دل‌ها جاودانه شود.

حجت الاسلام محسن کیایی بیان کرد: سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها را در پیش رو داریم و باید بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شخصیت و عظمت این سردار سرافراز و مجاهد بازخوانی شود.

به معنای واقعی کلمه بندگی خدا را می‌کرد وی افزود: سردار دل‌ها به شدت انقلابی بوده و خودشان را وابسته به جناح راست و چپ نمی‌دانستند و همواره از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کردند.

کیایی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی اخلاص ایشان بود و آن چیزی که باعث شده بود مهر و محبت سردار در دل‌ها جاودانه شود همین خلوص نیت و اخلاص است.

وی گفت: تمام هم و غم حاج قاسم رضایتمندی خدا بود و به معنای واقعی کلمه بندگی خدا را می‌کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان ادامه داد: سردار برای همه مردم دل می‌سوزاند و خود را سرباز ولایت می‌دانست و علیرغم داشتن نشان ذوالفقار اما در اوج تواضع بود و این امر ناشی از خلوص نیت پاک وی است.

وی بیان کرد: سردار ذوب در ولایت مداری بود و این امر لقلقه زبان وی نبود و همواره تاکید می‌کرد که از دامن ولایت دست برندارید و خامنه‌ای عزیز را عزیز خود بدانید.

ارادت ابدی شیعه و سنی گلستان به حاج‌قاسم/سرباز ولایت جاودان است

کیایی گفت: حاج قاسم یک مکتب و خط فکری بود و یک شخص نبود و باید مکتب درس آموز وی و تمام سجایای فکری او را برای همه تشریح کرد.

شهید سلیمانی مردم را خانواده خود می‌دانست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: حاج قاسم تبلور عملی اجرای احکام اسلامی بود که به حق سه رابطه را به درستی درک و عملیاتی کرد.

سید علی مهاجر افزود: نخستین رابطه، ارتباط بین وی و خدای خود بود که تلاش می‌کرد این رابطه را روز به روز نزدیکتر کند.

وی ادامه داد: مرحله بعد ارتباط خود با ولی جامعه، رهبر معظم انقلاب بود که به درستی این ارتباط را دید و همواره از ایشان تبعیت می‌کرد و بهترین شکل اطاعت پذیری را به منصه ظهور گذاشت.

مهاجر اضافه کرد: ارتباط سوم ارتباط با مردم بود که خدمت صادقانه و بی منت را به نمایش گذاشت و شاهد مثال این امر هم حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه ایشان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: حاج قاسم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب صاحب یک مکتب شد و شهیدانه زیستن را به همگان نشان داد، اینکه چگونه می‌توان هم فرد مسلمان و هم مدیر خوب بود و مدیران ما هم باید از این شهید بزرگوار درس‌های زیادی بگیرند.

مهاجر ادامه داد: خدمت به مردم صادقانه و خالصانه و حضور در بین خانواده شهدا و تکریم و احترام ویژه نسبت به آنها همواره مد نظر سردار سلیمانی بود و این امر باید توسط مدیران به ما اجرایی شود.

وی تاکید کرد: حاج قاسم مردم را خانواده خود می‌دانست و باید چنین نگرشی در بین مسئولان ما هم ایجاد شود و اگر این آموزه عملیاتی شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد زیرا مسئولان برای خانواده خود بهترین‌ها را می‌خواهند و مردم هم اگر این شرایط را ببینند حق خود را به طور کامل ادا می‌کنند.

ارادت ابدی شیعه و سنی گلستان به حاج‌قاسم/سرباز ولایت جاودان است

الگوی شاخص بصیرت‌مداری

امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان هم با اشاره به تلاش و جانفشانی‌های مستمر حاج قاسم سلیمانی در برابر جبهه کفر، به خبرنگار مهر گفت: سردار دل‌ها حافظ واقعی عزت جامعه اسلامی بود.

آخوند امان گلدی حنفی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی الگوی شاخص بصیرت‌مداری بود که با شناخت صحیح و حرکت به موقع در دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت را گسترش داد و اجازه نداد عزت اسلام در جهان خدشه‌دار شود.

وی افزود: شهید سلیمانی ضمن حفظ بصیرت بدون هیچ ادعایی و به دور از هیاهو به وظیفه شرعی و ملی خود عمل می‌کرد.

وی گفت: سردار قاسم سلیمانی یک شخصیت فراملی و فرامذهبی بود که همه مستضعفان جهان او را دوست داشتند.

این روحانی اهل سنت گلستان بیان کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی یکی از سرداران و پاسداران انقلاب اسلامی بود که تا ابد یاد و نامش در اذهان زنده خواهد ماند؛ دشمنان باید بدانند پایه‌های انقلاب اسلامی با شهادت این سردار سست نمی‌شود.

کارنامه درخشان در راه دفاع از میهن

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم به خبرنگار مهر گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی به لحاظ کارآمدی، تقیّد و پایبندی به آرمان‌های انقلاب و کارنامه درخشان در راه دفاع از میهن، حفظ و حراست از دستاوردهای نظام، شخصیتی بی نظیر بوده و یکی از نزدیک ترین افراد و فرماندهان نظامی به رهبر معظم انقلاب به حساب می‌آید.

حاج آخوند عبدالرحمن کر افزود: آمران و فرمان دهندگان به شهادت حاج قاسم، سخت اشتباه کردند زیرا سردار سلیمانی بر قلب‌ها حکومت می‌کرد؛ حاج قاسم سردار دل‌ها بود و کسی که بر دل‌ها حکمرانی کند، یادش همیشه جاودان است.

وی گفت: حاج قاسم از جمله متدین‌ترین و معتقدترین پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای حاکمیت موازین دینی و دفاع از ارزش‌های والای دین اسلام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حاج قاسم سلیمانی در عمر با عزت خویش هیچگاه از مردم جدا نشد و همواره در میان مردم و با مردم بود. مردمی بودن حاج قاسم سبب تا این سرباز رشید ولایت، نزد همه اقوام و مذاهب ایرانی عزیز و از جایگاه فاخر و ارزشمندی بهره مند باشد، عزتی که سبب شده تا در سومین سالگرد عروجش کاروان‌های خودجوش مردمی از اقصی نقاط استان گلستان از ترکمن‌ها، بلوچ‌ها، اهل سنت و تشیع و غیره راهی گلزار شهدای کرمان شوند تا ارادت خود را به منصه ظهور برسانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949094

مهمترین اخبار ایران و جهان: