نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:15

نداشتن مهارت مانع جذب جوانان بوشهری به بازار کار شده است

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: عدم آشنایی با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب جوانان جویای کار در بازار کار استان بوشهر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در دیدار با فرماندار بوشهر اظهار داشت: صنایع نفت و گاز از ظرفیت‌های مهم صنعتی استان بوشهر است که بر اساس آن طرح‌های مهارت‌آموزی تدوین و عملیاتی شده است.

وی مهارت آموزی را تنها مسیر توسعه اشتغال پایدار در کنار تحصیلات آکادمیک در استان بوشهر برای جوانان دانست و افزود: بر اساس نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر دوره‌های مهارتی در حرفه‌های جوشکاری، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق و برق صنعتی در هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان جهت اشتغال جوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت مهارت‌آموزی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی اتمی و خورشیدی در کشور است، اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، تنگستان و کنگان به عنوان مراکز معین آموزش‌های حوزه انرژی در سطح استان انتخاب شده و علاقه مندان به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

دراهکی خواستار توسعه آموزش‌های مهارتی بنا به نیاز صنایع موجود در سطح استان با همکاری همه مجموعه‌های استانی و شهرستانی شد و گفت: عدم آشنایی با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب جوانان جویای کار در بازار کار استان بوشهر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه جوان مهارت آموخته در جامعه بیکار نمی‌ماند اضافه کرد: با رصد اشتغال مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته بیش از ۷۵ درصد آنها یا در صنایع مشغول به کار شده یا برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اند

منبع: مهر
شناسه خبر: 949850

مهمترین اخبار ایران و جهان: