نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 16:46

حوزه بهداشت در کشور مغفول مانده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی احیا شود گفت: حوزه بهداشت در برابر حوزه درمان مغفول مانده و باید به این مسئله ویژه توجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در دومین مجمع سلامت همدان اظهار کرد: حوزه سلامت بخش‌های مختلفی دارد و حوزه درمان چون نیاز فوری است، عمده مطالبه‌گری‌ها در این بخش است و بیشتر انرژی متولیان نیز در این حوزه معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوعات حوزه بهداشت مسائل مختلف است و مولفه‌های آن هم همینطور و همه دستگاه‌ها و حاکمیت نیز باید در مولفه‌های حوزه سلامت نقش خود را به خوبی ایفا کنند گفت: سلامت مولفه‌های زیادی دارد و مساله جمعیت نیز با حوزه سلامت در ارتباط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: مجمع سلامت استان در سال ۹۶ برای نخستین بار برگزار شد و تاکنون مغفول مانده است زیرا گرد هم نیامدیم برنامه‌ریزی و مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های بهداشتی هم اولویت اول را درمان قرار دادند و به سلامت کمتر توجه شده است گفت: کارگروه «سلامت و امنیت غذایی» در سال‌های اخیر دچار چالش‌هایی بوده و موضوعات آن در قالب کارگروه فرهنگی و اجتماعی سلامت مطرح شده است.

مجذوبی با بیان اینکه با پیگیری‌هااین کارگروه در وزارت بهداشت احیا شد اما برای رسمیت مجدد باید در حوزه معاونت رئیس جمهور و در استان به ریاست استاندار شکل گیرد افزود: امروز رقم‌های چندهزار میلیاردی در حوزه درمان هزینه می‌شود و رقابت برای دریافت بودجه درمان است اما حوزه بهداشت مغفول مانده و این مسئله باعث شده پس از ساخت بیمارستان، بیمارهای قلبی و سرطانی تحویل آن دهیم.

 وی با تاکید به اینکه باید خود را مطالبه‌گر بهداشت بدانیم و در این راستا قدم برداریم عنوان کرد:‌ مردم را هم مطالبه‌گر کنیم که به نیاز بهداشتی بیشتر توجه کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز با بیان اینکه باید در حوزه بهداشت و آموزش کار کرد و بقیه کار باید درآمد و هزینه باشد اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان بودجه‌ای در سال 1401 تعریف کردیم که در هیچ سالی به این اندازه اعتبار برای این منظور در نظر گرفته نشد بود.

وی تاکید کرد: ۵ هزار میلیارد تومان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گذاشتیم و این جز وام ۴ درصدی بوده که تعریف شده است.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 999594

مهمترین اخبار ایران و جهان: