نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 20:42

رونمایی از سردیس سرلشکر شهید منصور ستاری در قرچک

همزمان با سالگرد شهادت امیر سرلشکر شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردیس شهید با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان قرچک امروز در زادگاه شهید در روستای ولی آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، همزمان با سالگرد شهادت امیر سرلشکر شهید ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردیس شهید سرلشکر خلبان منصور ستاری با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان قرچک، فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزم شهید ستاری امیر جعفری و خانواده معظم سرلشگر شهید عصر امروز در زادگاه شهید در روستای ولی آباد رونمایی شد.

سردیس سرلشکر شهید منصور ستاری توسط هنرمندان و سنگ تراشان بومی روستای ولی آباد ساخته شده و در ابتدای بلواری که به نام سرلشگر شهید ستاری مزین شده جانمایی شده است.

 

شهید والامقام،  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۲۷ دیده به جهان گشود، وی سرلشکر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده آن نیرو از بهمن ۱۳۶۵ تا دی ۱۳۷۳ بود.

شهید ستاری در ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین اللملی اصفهان به همراه افسران بلندپایه نیروی هوایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در این مراسم که با حضور مسؤولان شهرستان و مردم روستای ولی آباد برگزار شد، رزم نوازان مرکز آموزش شهید خضرایی با نواختن مارش نظامی به روح سرلشکر شهید ادای احترام کردند.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 959006

مهمترین اخبار ایران و جهان: