نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 00:14

ایلام الگوی موفق جمع آوری زکات دام در کشور است

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: استان ایلام در زمینه پرداخت زکات از استان های موفق و پیشرو کشور بوده و جمع آوری زکات دام در این استان الگوی موفقی برای دیگر استان های کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام محمد طاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور که به استان ایلام سفر کرده است در بازدید از یکی از مساجد در حال ساخت در روستای لرینی شهرستان سیروان ایلام که با حضور حبیب اله آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و فرماندار سیروان صورت گرفت گفت: مردم نیکوکار کشورمان از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و 800 میلیارد تومان زکات به متولیان زکات در استانهای مختلف پرداخت کرده اند.

وی افزود: استان ایلام در زمینه پرداخت زکات از استانهای موفق و پیشرو کشور بوده و جمع آوری زکات دام در این استان می تواند الگوی موفقی برای دیگر استانهای کشور باشد.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در ادامه با اشاره به این که در استان ایلام از محل زکات دام جمع آوری شده طرح های اشتغال زایی گوناگونی اجراء شده است گفت: اشتغال زایی از محل جمع آوری زکات از بهترین نوع مصارف زکات بوده و برنامه دبیرخانه شورای مرکزی زکات کشور این است که در سالهای آینده اشتغال زایی و کارآفرینی از محل جمع آوری زکات در کشور توسعه یابد.

لازم به ذکر است در روز نخست سفر معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور و مدیرکل امور اجرایی زکات به استان ایلام از چند طرح اشتغال زایی دامداری در شهرستان سیروان که از محل جمع آوری زکات اجراء شده اند بازدید و یک واحد مسکونی مددجویی نیز در روستای لرینی سیروان که با هزینه 400 میلیون تومان و مشارکت خیرین ساخته شده است افتتاح و واگذار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 996294

مهمترین اخبار ایران و جهان: