نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:25

ارائه آموزش مهارتی به حدود ۹ هزار نفر از سربازان وظیفه خوزستان

اهواز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹ هزار نفر سرباز وظیفه در پادگان استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام ملایی هزاروندی با اعلام این خبر افزود: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد و دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ هزار و ۷۲۲ نفر در قالب یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۱۲ نفرساعت به صورت آموزش در پادگان و واحدهای پذیرنده محیط کار واقعی اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی نیروهای مسلح، اظهار کرد: این اداره کل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین با رویکرد «هر ایرانی یک مهارت» برای توانمندسازی نیروی انسانی به‌خصوص سربازان وظیفه تلاش تا موجب ارتقای بهره‌وری دوره خدمت سربازی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی جوانان بعد از پایان دوران سربازی شود.

ملایی هزاروی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی مؤثر بوده و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی به صورت گسترده ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: بهترین راهکاری که می‌تواند مهارت‌آموزی اثربخش و منجر توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار سربازان شود و انجام فرآیند مهارت آموزی به صورت آموزش محصول‌محور است.

ملایی هزاروندی بیان کرد: باید تمام آحاد جامعه را به امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق کرد که برای تحقق این امر مهم می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی، شرکای اجتماعی و ذینفعان استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955706

مهمترین اخبار ایران و جهان: