نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 11:19

جنگل های لایی نکا همچنان می سوزد/ مهار حریق گلوگاه و نوشهر

ساری- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اظهار این که جنگل های منطقه لایی نکا همچنان می سوزد، گفت: تلاش برای مهار حریق ادامه دارد.

حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت آتش سوزی عرصه‌های جنگلی استان اظهار داشت: سه هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه لایی نکا از روز گذشته دچار حریق شد و به دلیل جریان شدید وزش باد همچنان درگیر آتش سوزی است.

وی با عنوان این که ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی، یگان حفاظت، بسیج، هلال احمر و نیروهای مردمی در حال انجام عملیات کنترل و مهار آتش سوزی هستند، افزود: همچنین از یک فروند بالگرد برای امداد هوایی بهره گیری شده است.

وی گفت: همچنین بیش از پنچ تا ۱۰ هکتار از عرضه‌های جنگلی توسکا چشمه گلوگاه نیز دچار حریق شده بود و عملیات اطفای این منطقه انجام شد و فقط به صورت لکه‌ای شاهد آتش سوزی درختان افتاده و شکسته هستیم ونیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

محمدی یادآور شد: در منطقه لایی همچنان درگیر اطفا و مهار حریق هستیم و در آتش سوزی منطقه دلسم نوشهر نیز با کمک نیروهای منابع طبیعی اطفا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از عصر امروز شاهد بارش باران باشیم که می‌تواند در مهار حریق کمک کننده باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956206

مهمترین اخبار ایران و جهان: