نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 17:09

استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان

اردبیل - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: یکی از محوری‌ترین رویکردهای اداره کل شیلات استان اردبیل ترویج و استفاده از فناوری‌های نوین علمی به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش بعدازظهر شنبه در دومین مرحله از طرح توزیع رایگان دستگاه هواده در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: توزیع ۶۵ دستگاه هواده اسپلش به صورت رایگان در مشگین‌شهر انجام شده از اقدامات فاخر حمایتی در حوزه تولید آبزیان در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید و افزایش بهره‌وری همزمان با هفته بصیرت و دهه مقاومت این هواده‌ها به صورت رایگان توزیع شده و در اختیار مزارع و استخرهای پرورش ماهی قرار می‌گیرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به دستگاه‌های هواده از جمله اهداف و رویکردهای جدید اداره کل شیلات استان اردبیل مبنی بر اقتصادی کردن فعالیت‌های شیلاتی، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری‌های جدید است.

اله‌بخش با اشاره به مزیت دستگاه‌های هواده تصریح کرد: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می‌یابد به همین سبب و برای ایجاد حرکت دورانی داخل استخر و تولید اکسیژن این دستگاه‌ها نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیا موفقیت بخش‌های خصوصی در تولید آبزیان متکی به مکانیزاسیون است، گفت: قطعاً با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن سعی بر این است تا تولید آبزیان با روش مکانیزه شکل متفاوتی گرفته و ارتقا تولید را شاهد باشیم.

اله‌بخش تصریح کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت، به دنبال توسعه آبزی پروری و افزایش تولید بر اساس رهنمودهای سازمان شیلات ایران هستیم.

وی گفت: در سال جاری به برنامه تولید بازار محور توجه ویژه‌ای شده که تلاش می‌شود در راستای ایجاد بازار تخصصی عرضه محصولات آبزی، و مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی، تولید خود را تا سال ۱۴۰۴ به ۱۶ هزار تن در سال برسانیم.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه یکی از محوری‌ترین رویکردهای این اداره کل، ترویج و استفاده از فناوری‌های نوین و جدید علمی به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان است، اظهار کرد: توزیع دستگاه‌های هواده رایگان در سطح استان و در بین تولید کنندگان از اقدامات فاخر و به یاد ماندنی دولت سیزدهم در حمایت از تولید و اشتغال پایدار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946050

مهمترین اخبار ایران و جهان: