نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 11:34

صنعت پوشاک می تواند ناجی اقتصاد خانواده‌ها باشد

یزد- امام جمعه یزد گفت: صنعت پوشاک به لحاظ نیاز به سرمایه کم و درآمدزایی بالا و فروش خوب، می تواند ناجی اقتصاد خانواده ها در شرایط سخت اقتصادی فعلی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری صبح شنبه در نشستی با رئیس کمیته امداد کشور با حضور استاندار، فرمانده سپاه الغدیر، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و جمعی از مسئولان استان با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از یادگاران ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: امام همواره دغدغه جدی برای نیازمندان، محرومان، خانواده های زندانیان و مستضعفان داشت.

وی عنوان کرد: اینکه کمیته امداد امروز به دنبال محقق شدن دستورات و دغدغه های امام راحل است، بسیار ارزشمند است و بی شک رسیدگی به محرومان اجر و ثوابی والا دارد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به جز کمیته امداد، سایر دستگاه ها نیز عیالوار هستند و باید به فرزندان افراد تحت پوشش خود رسیدگی کنند، افزود: علاوه بر مباحث اقتصادی، نیاز جدی به مباحث فرهنگی و عقیدتی برای فرزندان این مرز و بوم احساس می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز افراد مستضعف و محروم اغلب زیر پوشش کمیته امداد هستند اما طبقه متوسط در این شرایط به شدت در زحمت هستند و از گرانی ها رنج می کشند، اظهار داشت: باید برای اینها چاره اندیشی شود چون تحت آسیب های جدی اقتصادی هستند اما به دلایل خانوادگی و اجتماعی نمی توانند از نهادهای حمایتی کمک بگیرند.

ناصری، یکی از راهکارها در این زمینه را تقویت اشتغال آنها دانست و گفت: پیشنهاد من راه اندازی صنعت پوشاک به شکل گسترده است که با تحقق این مهم، برای همه گروه ها از نوجوانان تا بازنشستگان شغل ایجاد می شود و از کنار این شغل، می توان به تقویت اقتصاد بسیاری از خانواده های زیر پوشش و سایرین و قشر متوسط جامعه، دانشجویان و حوزویان درآمد ایجاد کرد.

وی به تشریح مزایای صنعت پوشاک پرداخت و گفت: این صنعت می تواند بسیاری از خانواده های زیر پوشش را نیز از خدمات کمیته امداد بی نیاز کند و امیدواریم مسئولان امر برای تحقق این امر اهتمام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945194

مهمترین اخبار ایران و جهان: