نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 23:14

جشنواره تئاتر فجر از ۲۵ دی ماه آغاز می‌شود

بوشهر- دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از ۲۵ تا ۳۰ با با بخش رادیو تئاتر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش زارعی عصر شنبه در در آئین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور منطقه ۲ در بوشهر با اشاره به برگزاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از ۲۵ تا ۳۰ دی اظهار داشت: این جشنواره با بخش رادیو تئاتر آغاز می‌شود و از ۱ تا ۱۱ بهمن ماه در تالارهای تهران اجرا می‌شود.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و کارهایی که به صورت مستقیم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است امسال ۳۰ اثر نمایشی از استان‌ها در این جشنواره به اجرا در می‌آید.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه امسال استان‌ها بیشترین سهم حضور را در جشنواره فجر دارند خاطر نشان کرد: از هر استان ۲ اثر نمایشی به جشنواره منطقه‌ای فجر راه پیدا کرده است و در منطقه یک در کرمانشاه و امروز منطقه ۲ در بوشهر هر یک با معرفی ۴ اثر به پایان رسیده است.

زارعی از برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای در مازندران با حضور ۱۹ گروه نمایشی خبر داد و بیان کرد: پس از آن چهارمین جشنواره منطقه‌ای در استان فارس با حضور ۱۸ گروه نمایشی برگزار و برگزیدگان برای حضور در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند

وی گفت: در مجموع ۱۶ اثر نمایشی از مناطق به جشنواره تئاتر فجر راه می‌یابند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ اثر نمایشی در بخش مسابقه بین‌الملل، مسابقه بزرگ تئاتر ایران و در بخش تئاترهای خیابانی از یکم تا ۱۱ بهمن روی صحنه می‌روند و شرکت‌کنندگان در این سه بخش با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به حضور پیشکسوتان در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: پیشکسوتان ۶ نمایش در بخش ویژه دارند که به اجرا درمی‌آید.

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به حضور خوب و فعال بانوان در بخش‌های مختلف چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: به چهار بانویی که در این رویداد هنری حضور دارند، افتخار می‌کنم و در مقابل تمامی بانوان و بازیگران زن این جشنواره تعظیم می‌کنم.

وی گفت: حضور خوب و پرشور گروه‌های هنری از نقاط قوت این جشنواره است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961794

مهمترین اخبار ایران و جهان: