نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 14:38

دانشگاه کردستان از محورهای اصلی توسعه کردستان است

استاندار کردستان گفت: دانشگاه کردستان را یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه استان کردستان می‌دانیم و معتقدیم رشد و ارتقای شاخص‌های توسعه در کردستان در گرو مداخله و مشارکت و همراهی جامعه علمی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه کردستان را یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه استان کردستان می‌دانیم.

وی افزود: رشد و ارتقای شاخص‌های توسعه در کردستان جز با مداخله و مشارکت و همراهی جامعه علمی استان که عمده ان در دانشگاه کردستان هستند میسر نخواهد شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: استان کردستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه علمی است و امسال رتبه اول طرح توسعه اکوسیستم نوآوری، جذب اعتبار و دستیار فناور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به معدل بالای دکتر صادقی در عملکرد ریاست دانشگاه تمایل به ادامه راه توسط ایشان داشتم ولی قبول نکردند.

وی در ادامه با عنوان اینکه استفاده از ظرفیت‌های علمی را همواره ملاک عمل قرار داده‌ام، اذعان کرد: در کارگروه‌های تخصصی از نگاه اساتید بهره‌مند هستیم چرا که  استفاده از جامعه علمی جزو سیاست‌های دولت سیزدهم است در همین راستا دو چهره علمی را که از نخبگان و اساتید دانشگاه های استان هستند به عنوان معاونان استاندار انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اختصاص ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه کردستان در سفر رئیس جمهور به استان، عنوان کرد:  ۳۰ میلیارد تومان این این میزان تاکنون تخصیص پیدا کرده است که این میزان نسبت به سایر بخش‌ها نزدیک 2 برابر تخصیصی بوده است.

استاندار کردستان افزود: تفاهم نامه‌ای با وزارت علوم برای تامین سهم بودجه‌ای دانشگاه کردستان امضا خواهد شد.

وی در مورد ارتقای جایگاه پارک های علم و فناوری هم گفت: طی چند ماه اخیر شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری از 38 به 49 شرکت و واحدهای فناور هم از 120 به 142  واحد افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان در زیربنای 5 هزار و 600 مترمربع مساحت در  دهه فجر به بهره برداری می رسد

زارعی‌کوشا افزود: دانشکده علوم قرآنی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است در ۱۳ هکتار ساخته شده و در اختیار پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارای قابلیت توسعه، قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 976394

مهمترین اخبار ایران و جهان: