نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 19:06

احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف در البرز وجود دارد

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: با توجه به ناپایداری‌های محلی و موقت در پاره‌ای نقاط رشد ابر و بارش‌های پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تداوم شرایط نسبتاً پایدار و آرام تا انتهای هفته در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به چینش فشاری سطح زمین در بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای و نسبتاً شدید، احتمال خیزش گردوخاک و افزایش موقت غبار محلی در استان به ویژه نیمه جنوبی آن مورد انتظار است.

وی بیان کرد: در نیمه شمالی استان و دامنه جنوبی ارتفاعات البرز با توجه به ناپایداری‌های محلی و موقت در پاره‌ای نقاط رشد ابر و بارش‌های پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و گرد و خاک است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۸ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، گرد و خاک و غبار محلی است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158194

مهمترین اخبار ایران و جهان: