نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 20:44

پرداخت کارانه پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا هفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هفته آینده کارانه ۲ ماه پزشکان و کارکنان پرداخت می‌شود، گفت: کارانه کلینیک‌ها هم تا پایان امسال پرداخت می‌شود تا انگیزه‌ای برای ارایه خدمت پزشکان تمام وقت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی امروز در جلسه روسای بیمارستان‌ها اظهار کرد : یکی از دوران سخت مدیریتی را در سال ۱۴۰۱ به لحاظ شرایط مالی پشت سر گذاشتیم که با مدیریت جهادی مدیران دانشگاه خدمات شایسته به بیماران و مراجعین مراکز درمانی ارای د و مشکلی در این زمینه پیش نیامد.


وی اضافه کرد: دانشگاه در بحث آموزش، تحقیقات و بهداشت نظم مالی خوبی دارد اما در حوزه بیمارستان‌ها است که متاسفانه نظم مالی مناسبی وجود ندارد و با کار کارشناسی که در مجموعه دانشگاه صورت گرفت علت این موضوع تمرکز مالی در ستاد دانشگاه شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: برنامه ما این است که از هفته آینده تمرکز مالی را از ستاد برداریم و کل بیمارستان‌ها مستقل شوند.
 

وی اظهار داشت: برای پرداخت نیروهای شرکتی و قرارداد حجمی هم تا سه‌شنبه هفته آینده به حساب بیمارستان‌ها واریزی صورت می‌گیرد.

محمدی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته و اعلام وزارت بهداشت، در سال ۱۴۰۲ پزشکان تمام وقت معاف از مالیات خواهند بود.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این نشست گفت: هدف اصلی دانشگاه این موضوع است که شرایط مالی از حالت متمرکز که بیشتر به خاطر شرایط کرونا ایجاد شده بود به عدم تمرکز در بیاید، در سال گذشته تا حدود زیادی این اتفاق افتاد اما در بحث درآمدها باتوجه به شرایط سخت مالی که داشتیم نتوانستیم این عدم تمرکز را انجام دهیم.


کریمی عنوان کرد: امسال تصمیم گرفتیم از اول سال بحث استقلال مالی بیمارستان‌ها را انجام بدهیم که بنا بر دستور ریاست دانشگاه است.


وی در پایان گفت: تمام‌ تلاش دانشگاه این است که پرداخت پزشکان و کارمندان در شان همکاران زحمتکش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با قابلیت های بالای آن باشد.


به گزارش فارس، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.


این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی و هفت هزار دانشجو دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در این استان فعال است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158350

مهمترین اخبار ایران و جهان: