نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:52

۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سد خداآفرین هزینه شده است

اردبیل-معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سد خداآفرین هزینه شده است و برای تکمیل به ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل رمضانی ظهر پنجشنبه در بازدید از «سد خداآفرین» اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای «سد خداآفرین» هزینه شده است و برای تکمیل به ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری و زهکشی «خداآفرین» به ۸۵ درصد رسیده است، گفت: شبکه آبیاری و زهکشی «خداآفرین» در چهار ناحیه در دست اجرا قرار گرفته که در صورت تأمین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: از ناحیه عمرانی اول عملیات اجرایی یک هزار و ۵۰۰ هکتار به اتمام رسیده از ناحیه عمرانی دوم چهار هزار هکتار اجرا شده و از ناحیه عمرانی سوم و چهارم هم کانال اصلی، ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و بخشی از شبکه کار شده است.

رمضانی با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای تکمیل سیفون دره رود ادامه داد: این بخش از طرح آبیاری و زهکشی «خداآفرین» به منظور انتقال آب از سدهای «خداآفرین» و «قیزقلعه سی» اجرا می‌شود که با اتمام این پروژه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه مذکور قابل انتقال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کانال اصلی «خداآفرین» در منطقه مغان در طول مسیر ۹۲ کیلومتری خود تعداد ۶ دستگاه سیفون دارد که از این تعداد، سیفون دره رود به طول ۲ هزار ۱۶۰ متر با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ثانیه و با استفاده از پنج رشته لوله فولادی به قطر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیمتر اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172294

مهمترین اخبار ایران و جهان: