نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 18:02

حضور بیش از ۴ هزار کودک در دومین مسابقه نقاشی بین‌المللی پوپک

اصفهان - دبیر دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان گفت: بیش از چهار هزار کودک از سراسر دنیا در دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ و در سینما فلسطین همراه با برنامه‌های شاد و متنوعی برگزار شد.

در این رویداد بین‌المللی که با عنوان شغل‌های شهر من برگزار شده است، از کودکان و نوجوانان رده سنی ۴ تا ۱۸ سال خواسته شده که شغل‌هایی که در شهرشان وجود دارد و اشخاص، آن را برای خود انتخاب کرده‌اند، به تصویر بکشند.

چهار هزار و ۶۰ اثر به دبیرخانه مسابقه رسیده که از این تعداد ۷۹۰ توسط کودکان و نوجوانان ۱۶ کشور که شامل کشورهای ارمنستان، روسیه، بلاروس، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، مالزی، هند، تایلند، تاجیکستان، گرجستان، اکراین، چین، کره، فیلیپین، سریلانکا و ونزوئلاو بودند و سه هزار ۲۷۰ از شرکت کنندگان داخلی نیز از ۲۸ استان بوده است که بیشترین اثر داخلی متعلق به استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، کرمان و کهکیلویه و بویر احمد بوده است.

شهردار اصفهان در آئین اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان «پوپک»، اظهار کرد: بسیار خرسندم که اصفهان از حدود یک‌هفته پیش درگیر اتفاقات خوب شده است.

علی قاسم‌زاده در ادامه با بیان اینکه گاهی یک‌هفته را برای شهر جشن گرفتن، به دوام آن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در آئین اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان حضور یافتند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور کودکان پرشور و سرشار از رویاهای رنگی، آینده روشنی در انتظار اصفهان باشد.

زبان رنگ و نقاشی یک زبان بین‌المللی است

مجتبی شاه مرادی معاون شهردار، دبیر دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در آئین اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با بیان اینکه زبان رنگ و نقاشی یک زبان بین‌المللی است و ما سعی داریم پیام صلح و دوستی و محبت را از شهر ادیان شهر اصفهان به دنیا مخابره کنیم گفت: ما آرزو می‌کنیم که شهرمان پر از طرح و رنگ باشد و بچه‌ها در زیر آسمان نیلگون این شهر برای صلح و دوستی تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دست کودکانمان مداد رنگی بدهیم تا با زبان زیبای نقاشی پیام مهر و محبت را ترسیم کنند گفت: نقاشی زبان کودکان است و بیاییم فضایی را ایجاد کنیم تا کودکان و نوجوانان با خوشحال باشند چون آنها سرمایه‌های شهر و کشورمان هستند.

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در ادامه با بیان اینکه کودکان ما سرشار از انرژی و زندگی هستند گفت: آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است.

حضور بیش از ۴ هزار کودک در دومین مسابقه نقاشی بین المللی کودکان

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار کودک از سراسر دنیا در دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان شرکت کردند و که از این افراد تقدیر به عمل می‌آید.

گفتنی است در بخش برگزیدگان رده سنی ۴ الی ۶ سال حسین رحیمیان ۵ ساله از استان فارس، ماهنی مینقی ۵ ساله از تبریز، نیکا کوهرنگی ۵ ساله از اصفهان معرفی شدند و در رده سنی هفت تا نه سال نیز به ترتیب آوین نمکی ۷ ساله از تبریز، ساها تر طوماسیان ۸ ساله از کشور ارمنستان، سیده الناز میر حسنی ۹ ساله از خراسان رضوی توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

در رده سنی ده تا سیزده سال نیز آلبینا گایفالینا ۱۰ ساله از کشور روسیه، حنانه عشقی ۱۳ ساله از استان آذربایجان غربی و مهشید قاسمی ۱۳ ساله از شهر اصفهان برگزیده شدند.

پاترتیسا نورتاکوری ۱۷ سال از کشور مالزی، یگانه ردانی پور ۱۸ ساله از شهر اصفهان و پلینا ودرووا ۱۴ ساله از کشور روسیه برگزیدگان رده سنی چهارده تا هجده سال این رویداد معرفی شدند.

همچنین هیئت داوران ۱۹ نفر را در رده‌های سنی مختلف شایسته تقدیر معرفی کردند که از آنان نیز با لوح و تقدیر نامه تجلیل به عمل آمد.

حضور بیش از ۴ هزار کودک در دومین مسابقه نقاشی بین‌المللی پوپک

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172594

مهمترین اخبار ایران و جهان: