نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:33

بهره‌مندی ۵۵۰۰ نفر از خدمات طرح پیشگیری از سوء تغذیه کودکان

بیرجند- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ مادر باردار و کودک داری سوءتغذیه در راستای اجرای طرح بهبود تغذیه از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بهبود تغذیه یکی از طرح‌های کمیته امداد برای کمک به مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر ۵ سال دارای سو تغذیه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسط کمیته امداد با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی درمانی استان اجرایی شده است، بیان داشت: در سال گذشته ۵۵۰۰ نفر شامل یک هزار و ۵۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده و ۴ هزار کودک زیر ۵ سال تحت حمایت کمیته امداد از مزایای این طرح بهره مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا ۲۴ هزار سبد غذایی در بین مشمولان این طرح توزیع شده است.

حسینی به اهداف این طرح اشاره داشت و گفت: این طرح با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به خرید سبد غذایی بیش از ۳۶ میلیارد ریال به حساب مادران واریز شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت برای بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال نیز بیش از ۲۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171550

مهمترین اخبار ایران و جهان: