نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 12:09

شوراها تبلور خرد جمعی برای پیشرفت شهر هستند

همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تشکیل شوراها به معنای به دست آوردن برآیند افکار و اندیشه‌های موثر در پیشرفت شهر بوده و حاکمیت خرد جمعی بر خرد فردی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان در جلسه صحن علنی شورا با تبریک سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: این روز نمادی از حضور مردم در صحنه و تعیین سرنوشت به دست خود آنها و اجرای بخش بسیار ارزشمند و مترقی از قانون است.

وی با بیان اینکه باید بر خود ببالیم که با رأی مردم توفیق خدمت را کسب کرده‌ایم، گفت: اکنون در این جایگاه باید وظایف خود را انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تشکیل شوراها به معنای به دست آوردن برآیند افکار و اندیشیه‌های مؤثر در پیشرفت شهر بوده و حاکمیت خرد جمعی بر خرد فردی است.

مسگریان افزود: امید است با این دید متعالی و حرکت بسیار مثبت و با تشکیل شوراها به عنوان نمادی از اقتدار نظام، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی در ادامه با تبریک روز معلم تصریح کرد: تعلیم و تعلم از شئون الهی بوده و خداوند اولین معلم است که این موهبت را به پیامبران، اوصیا و اولیا ارزانی داشته و برخی انسان‌ها نیز به واسطه تعلیم و تربیت، نام مقدس معلم بر آنها نهاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهید رجایی که خود سال‌ها در کسوت معلمی بوده، معلمی را نه یک شغل بلکه عشق می‌دانست و وی و همه معلمان دغدغه کرامت و ارزش‌های والای انسانی را داشته و دارند.

مسگریان هدف معلمان از تعلیم و تربیت را رشد انسان‌ها در مکتب الهی دانست و خاطرنشان کرد: هدف معلم دستیابی انسان‌ها به این هدف متعالی است.

وی در ادامه با تبریک روز کارگر به تمام کارگران و کارگران زحمتکش فعال در مدیریت شهری و به ویژه پاکبان‌ها، یادآور شد: امید است روز به روز شاهد تعالی جایگاه این زحمتکشان که پیامبر گرامی اسلام بر دست آنها بوسه زد، باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179694

مهمترین اخبار ایران و جهان: