نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 00:01

زمینه مهارت آموزی کارگران در آذربایجان غربی فراهم شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: باید تلاش کنیم کارگران ماهری در حوزه‌های مختلف تخصصی در استان پرورش بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان، عصر یکشنبه در آئین تجلیل از کارگران نمونه استان، با تبریک فرارسیدن گرامیداشت روز کارگر اظهار کرد: بررسی و پیگیری قشر زحمتکش کارگری وظیفه ما است که باید به گوش مسئولان بالادستی برسانیم.

وی گفت: کارگران در جامعه جایگاه بسیار رفیع و والایی دارند و باید به تأمین منافع کارگران رسیدگی شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: باید به مهارت آموزی کارگران توجه کنیم تا خروجی آن در توسعه استان مشاهده شود چرا که استان آذربایجان غربی ظرفیت بسیار منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف را دارد.

وی گفت: عدم سرمایه گذاری در استان باید رفع شود و تمرکز بیشتری در تولید و مهار تورم در استان داشته باشیم.

وی افزود: ریل گذاری‌های خوبی از سال گذشته در حوزه توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری انجام داده‌ایم که امیدواریم با تلاش مستمر به نتایج اثر گذاری برسیم.

معتمدیان ادامه داد: تمرکز جدی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام داریم که گفتنی است از سال گذشته ۱۳۵۰ پروژه ریز و درشت در استان به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی است تا مردم بتوانند به درآمد مطلوبی در استان برسند و قشر کارگر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید تأمین امکانات و رفع مشکلات مردمی تنها به مرکز استان محدود شود اظهار کرد: تأمین زمین برای احداث مسکن کارگری باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن این قشر زحمتکش را رفع کنیم.

وی گفت: محیط کار کارگران باید ایمن و امن باشد تا دغدغه‌های کارگران در این حوزه مرتفع شود.

در جریان این جلسه، نمایندگان تشکل‌های کارگری مسائل و دغدغه‌های خود را عنوان کردند که نبود امنیت شغلی، مشکلات معیشتی، مسکن‌و دستمزد کم، از جمله مطالبات مهم صنف کارگران بود.

در پایان این جلسه و در آستانه روز کارگر، از ۵ نفر از کارگران نمونه استان تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179050

مهمترین اخبار ایران و جهان: