نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 09:32

طرح ناظر بر رعایت حجاب در شهرستان اهر اجرا می‌شود

اهر- فرمانده انتظامی اهر با بیان اینکه طرح ناظر بر رعایت حجاب در شهرستان اهر اجرا می‌شود، گفت: شهروندان اهری موارد کشف حجاب را به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قدرت آقاپور شامگاه دوشنبه در جلسه قرارگاه تعلیم و تربیت بسیج صالحین سپاه ناحیه اهر با محوریت حجاب و عفاف با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است اظهار داشت: پی‌رو دستور صریح مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی وظیفه دارد تا با کشف حجاب در جامعه مقابله کرده و قانون رعایت حجاب را در جامعه پیاده‌سازی کند.

فرمانده انتظامی اهر افزود: نیروی انتظامی شهرستان اهر دستور دارد تا در وهله نخست با بانوانی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند را شناسایی و تذکر کتبی می‌دهد و در صورت تکرار عمل کشف حجاب، طبق دستور برخورد قانونی صورت می‌گیرد. در این راستا نیروی انتظامی از آماده دریافت گزارش از زمان، محل و پلاک خودروی کشف حجاب از سوی بسیجیان و شهروندان اهری است.

وی از آغاز طرح نظارت بر رعایت حجاب در معابر و اماکن عمومی توسط نیروی انتظامی در این شهرستان خبر داد و گفت: تیم‌های نظارتی نیروی انتظامی طبق دستور سلسله مراتب فرماندهی فراجا، در شهرستان اهر حضور مستمر خواهند داشت در این راستا تیم‌های ناظر سوم در خیابان‌ها و تیم‌های ناظر چهارم در اماکن عمومی شهرستان بر رعایت حجاب نظارت محسوس و نامحسوس خواهند کرد.

آقاپور با انتقاد از عدم رعایت حجاب توسط برخی فروشندگان خانم در اماکن عمومی و پاساژهای اهر اضافه کرد: متأسفانه برخی از فروشندگان در پاساژهای اهر اعتنایی به رعایت حجاب نمی‌کنند، در این راستا تیم‌های نظارتی با حضور پلیس، نماینده دادستان و اتاق اصناف با ورود به موضوع، ابتدا تذکرات لازم داده می‌شود و سپس در صورت تکرار طبق قانون اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی اهر همچنین از تشدید نظارت پلیس فتا در فضای مجازی به منظور جلوگیری از کشف حجاب خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هرگونه کشف حجاب در فضای مجازی برخورد می‌کند، از این‌رو دستور صریح این است تا پلیس فتا نظارت خود را در این زمینه تشدید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156606

مهمترین اخبار ایران و جهان: