نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 23:43

باوجود اعتصاب غذا؛ صهیونیست‌ها مانع آزدی اسیر فلسطینی شدند

دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری در مورد آزادی شیخ خضر عدنان، اسیر فلسطینی را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه رسیدگی به درخواست آزادی اسیر فلسطینی «خضر عدنان» را با قرار وثیقه به تعویق انداخت.

تعویق آزادی این اسیر فلسطینی در شرایطی صورت گرفته که وکیل شیخ خضر عدنان با توجه به وخامت حال او و احتمال شهادتش در هر لحظه، خواستار آزادی فوری او شده بود. شیخ عدنان ۷۲ روز متوالی است که در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود دست به اعتصاب غذا زده است.

در این ارتباط گفته شده که دادگاه نظامی رسیدگی به درخواست آزادی عدنان با قرار وثیقه را به روز پنجشنبه موکول کرده است.

دادستان رژیم صهیونیستی در جلسه دادگاه روز دوشنبه تهدید به درمان تحت فشار اسیر خضر عدنان کرد. اسیر عدنان روزها است که حاضر به دریافت مسکن و انجام معاینات پزشکی نیست.

باشگاه اسیر فلسطین روز گذشته با اشاره به وخامت حال اسیر خضر عدنان، هشدار داده بود که او هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

وزارت اسرا و آزادگان فلسطینی نیز شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره وضعیت جسمانی شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده بود: در شرایط فعلی هر لحظه احتمال شهادت خضر عدنان وجود دارد و مسئولیت این رخداد کاملاً بر عهده رژیم صهیونیستی است.

پیشتر همچنین «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی، اقدام به نوشتن وصیت نامه کرده است.

بخش‌هایی از متن وصیت نامه شیخ خضر عدنان که در سال‌های گذشته نیز پس از بازداشت بی‌دلیل خودش با اعتصاب غذا، صهیونیست‌ها را مجبور به آزادی خود کرده است، به شرح زیر است:

-چون به شهادت نزدیک می‌شوم، حق آن است که وصیت نامه خود را بنویسم، من این سخنانم را برای شما می‌فرستم در شرایطی که چربی و گوشت بدنم آب شده، استخوان‌هایم ضعیف شده و قوای جسمانی ام از دست رفته است.

- همسرم، به تو و فرزندانم توصیه می‌کنم که از خدا بترسید و به ریسمان محکم او بچسبید و فضل او را طلب کند. راست بگویید و پیوندهای خویشاوندی برقرار کنید. نماز بخوانیم و زکات بپردازیم و حرمت خدا و حق او را حفظ کنیم و بدانیم که بهترین خانه در فلسطین خانه شهداست.

-ای قوم پدری ما این وصیت را با درود و محبت بر شما می‌فرستم و به رحمت او توکل دارم، خداوند و وعده‌های او به بندگانش نزدیک است. هر اتفاقی که از سوی اشغالگران رخ می‌دهد شما را نباید مأیوس کند، پیروزی و نصر الهی قریب است، درود و سلام من را به همه خانواده شهدا، اسرا و آزادگان و انقلابیون برسانید.

همچنین دو هفته پیش موسی ابومرزوق رئیس دایره روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به تداوم بازداشت شیخ عدنان تاکید کرده بود: فلسطینیان از شیخ خضر عدنان که در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده، حمایت می‌کنند.

رژیم صهیونیستی ۵ فوریه گذشته خضر عدنان را به اسارت گرفت و او از آن زمان تاکنون در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

شیخ خضر عدنان تاکنون چندین مرتبه به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده و سابقه چند بار اعتصاب غذا را دارد. رژیم صهیونیستی هر بار در نتیجه ادامه اعتصاب غذای وی و وخامت شرایط جسمانی اش مجبور به آزادی وی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156306

مهمترین اخبار ایران و جهان: