نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:43

تصویب طرح مرمت و احیای ساختمان‌های میراثی «طاهباز»محمودآباد

شهردار محمودآباد از تصویب طرح مرمت و بازسازی ۳ ساختمان میراثی پارک طاهباز این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در حاشیه بازدید از ساختمان‌های پارک  «طاهباز» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح مرمت و احیاء ۳ ساختمان میراثی پارک طاهباز توسط مشاور طرح که از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری،صنایع دستی شهرستان معرفی شده بود به پایان رسید.

وی گفت: قرارداد مشاوره طرح در سال ۱۴۰۱ منعقد و سپس در جلسات کمیسیون مربوطه در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار محمودآباد خاطر نشان کرد: این طرح پس از بررسی و تامین نظرات اعضای کمیسیون ویرایش شد و به لطف خدا و زحمت همه همکاران، این طرح در اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در فروردین ۱۴۰۲  تایید و مجوز آغاز عملیات اجرایی آن صادر شده است.

اختیاری تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش سرانه فضای فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار گرفت،ب دین منظور ساختمان شماره یک با کاربری فرهنگ سرای کودک و نوجوان، ساختمان شماره دو با کاربری خانه گفت‌وگو، کتاب، مردم‌شناسی و کتابخانه  محمودآبادشناسی و ساختمان شماره ۳ با کاربری خانه  فرهنگ، هنر و رسانه احیاء خواهند شد.

وی در پایان اعلام کرد: برآورد ریالی و مراحل انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است و پس از طی این مرحله، فاز اجرایی کار با نظارت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران انجام می شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150350

مهمترین اخبار ایران و جهان: