نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 08:55

نماز عید سعید فطر به شکرانه یک ماه بندگی در رودان اقامه شد+عکس

مردم رودان به شکرانه یک ماه بندگی برای راه‌یافتن به ضیافت الهی، شکوه بندگی را به جا آورده و نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان ، نماز پر خیر و برکت عید سعید فطر،  ساعت ۵ صبح امروز  شنبه با حضور مردم متدین و خداجوی رودان، در جوار آستان مقدس حضرت امامزاده شاه قطب الدین حیدر  برگزار شد تا مردم مومن و ولایتمدار رودان  یک بار دیگر شکرانه یک ماه بندگی و عبودت و روزه داری را به درگاه خدای متعال به جای بیاورند.

بازگشت به اصل انسانیت از برکات عید فطر است

حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه های نماز عید سعید فطر رودان با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام درباره عید فطر اظهار داشت: روز عید فطر، روز نتیجه و جایزه مسلمین است.

وی افزود: عید فطر یعنی برگشت و رجوع به اصل خودمان در واقع بعد از این عبادت ها به فطرت اصلی خود بازخواهیم گشت که این در نتیجه یک ماه روزه داری خواهد بود.

وی گفت: بازگشت به اصل انسانیت از برکات عید فطر است و در واقع با امام زمان «عج» انس خواهیم گرفت ، انسان های مومنی که یک ماه راز و نیاز کردند از ظلمت به سمت نور خواهند رفت.

حجت‌الاسلام دری افزود: اما آن کسانی که به عمد روزه نگرفتند از نور به سمت ظلمات رفته اند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبری گفت: همانطور که ایشان فرمودند دشمن اصلی جوانان ما اسراییل و آمریکا هستند چراکه بدون حضور جوانان هیچ کاری در کشور بر نمی آید.

وی تاکید کرد: باید در تمام امور کار را بدست جوانان بسپاریم و با باور داشتن جوانان آنها در تمام امور جامعه مشارکت داده شوند.
امام جمعه رودان به دیگر فرمایشات رهبری در خصوص کینه دشمنان از زن ایرانی گفت: آنها کینه دارند چرا که این زنان ما هستند مردان بزرگی همچون حاج قاسم را تربیت می کنند و دشمن از این حراس دارد.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبری گفتند دشمنان از اول انقلاب شعار حمایت از زن ایرانی می دانند اما آنها دشمن زن ایرانی هستند چرا که زن مسلمان ایرانی با حجاب خود ثابت کرده که همیشه موفق است و تمام برنامه ریزی دشمن برای ان است که حجاب را از سر زن ایرانی بردارد و این حجاب ابرازی به‌دست دشمن است.

وی از خانواده خواست تا دختران خود را به حجاب تشویق کنند و تصریح کرد:   با بیان اهمیت حجاب است که می توان با این ابزار دشمن مقابله کرد.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164006

مهمترین اخبار ایران و جهان: