نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 22:33

۳۳ فقره پرونده تجاوز به عرصه های جنگلی در گلستان تشکیل شد

گرگان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان گفت: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان سال گذشته ۳۳ فقره پرونده برای رفع تجاوز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عیسی گلبینی مفرد شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ برای جلوگیری و رفع تجاوز ۳۳ فقره پرونده در عرصه‌های مرتعی با مساحت حدود ۱۹ هکتار را رسیدگی کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان با تاکید بر تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان افزود: تعداد ۵۵۸ فقره پرونده کشفیات در سال ۱۴۰۱ ضبط و رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه پنج تن زغال قاچاق در سال گذشته کشف شده است، گفت: تعداد هزار و ۴۲۰ اصله چوب با حجم ۷۳ مترمکعب هم در استان گلستان کشف و پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

گلبینی مفرد بیان کرد: پرونده کشفیات ۸۱۸ استر هیزم، یک تن خاک جنگلی و ۸۱ استر بوته هم در سال گذشته رسیدگی و با متخلفان برخورد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از هم استانی‌ها هم انتظار می‌رود در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به یگان امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163650

مهمترین اخبار ایران و جهان: