نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 08:34

نگرانی مصر از تشدید تنش‌ها در منطقه

سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و نمازگزاران فلسطینی، درباره تشدید تنش‌های خطرناک در منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و نمازگزاران فلسطینی و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نوار غزه موضعگیری کرد.

به نوشته روزنامه «المصری الیوم»، سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین همه طرف‌ها را به خویشتنداری و همکاری با طرف‌هایی که در تلاش برای آرام‌سازی اوضاع هستند، فراخواند و درباره استمرار موج خشونت و خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داد.

طی دو روز اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی تشدید شده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برخی نقاط جنوب لبنان و نوار غزه را هدف حمله خود قرار داد که گروه‌های مقاومت به آن پاسخ دادند و شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه در این خصوص گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی دهها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند. تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134650

مهمترین اخبار ایران و جهان: