نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:05

تاکید فرماندار پردیس بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز/ توامندسازی جوانان و بانوان سرپرست خانوار در اولویت باشد

فرماندار پردیس با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز تاکید کرد: متاسفانه در این بخش ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار زیاد شده و سودجویان منابع طبیعی را تصرف، خرد و بفروش می‌رسانند، باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیریم تا مشکلاتی از این دست بوجود نیایید.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، بعد از ظهر امروز مراسم روز ملی شوراها در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پردیس و با 
حضور فرماندار، معاونین فرماندار، بخشداران جاجرود، بخش مرکزی و بومهن، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سعیدآباد و خسروآباد جاجرود و روستاهای این منطقه برگزار شد.

بنابراین گزارش این مراسم با سخنرانی معاون سیاسی فرماندار آغاز و سپس رضا شیرازی رئیس شورای سعیدآباد جاجرود از مشکلات و اقدامات صورت گرفته در این شهر به نبود طرح هادی و تفصیلی، تداخل قوانین دستگاه‌ها، وضعیت محیط زیست و غیره این شهر به سخنرانی پرداخت.

در ادامه شاهمحمدیان دهیار روستای طاهرآباد بومهن به نبود طرح هادی این روستا و گذشت ۲۳ سال از طرح هادی قبلی روستای گلخندان اشاره و از عدم همکاری برخی روسای ادارات با شوراها و دهیاری‌ها گله کرد، در ادامه حسین محسنی‌پور از مشکلات روستاهای بخش جاجرود و علی چراغی از نقاط ضعف روستاهای بخش مرکزی سخنانی را ایراد کردند.

سپس محسن قضاتلو، سرپرست فرمانداری پردیس ضمن تبریک روز ملی شوراها اظهار کرد: شورا رابط بین مردم و پارلمان شهری بوده و محل اعمال سیاست‌های کلی برای شهر و روستا است.

وی با بیان اینکه شوراها برای اجرای برنامه‌های توسعه ۵ ساله دقت کنند، گفت: اعضای شوراها برای شهر و روستا مشاور گرفته تا طرح‌های راهبری و ظرفیت‌های مناطق تحت نظرشان مشخص شود.

سرپرست فرمانداری پردیس  افزود: اینکه اعلام می‌شود شهرداری‌ها بدون شورا راحت‌تر اداره می‌شوند صحیح نیست، هرچه در حوزه سیاست‌گذاری کار کنیم فعالیت‌ها موثر‌تر خواهند بود تا اینکه شورا به مسأله عزل و نصب شهرداران و دهیاران ورود کند، طبق بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالتی داشته باشند اما برای این‌کار می‌توان با این اعضا مشورت کرد.

قضاتلو ابراز کرد: در شهر و روستا باید در حوزه عمرانی فرهنگی-اجتماعی فعال‌تر عمل شود، زیرا تاکنون در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت کم‌رنگ بوده و باید در پردیس توانمندسازی جوانان و بانوان سرپرست خانوار را جز اولویت‌ها قرار بدهیم.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در پردیس تاکید کرد: متاسفانه در این بخش ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار زیاد شده و سودجویان منابع طبیعی را تصرف، خرد و بفروش می‌رسانند که موجب فروش مال غیر و ایجاد مشکلات عدیده ای برای هم‌طنان می‌شود.

سرپرست فرمانداری پردیس ادامه داد: در حومه شهر سعیدآباد ساخت‌وسازهایی طی ۲۰ سال گذشته انجام شده که با حضور استاندار از محل بازدید و قول حل این موضوع را دادند اما از امروز باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بگیریم تا مشکلاتی از این دست بوجود نیایید.

قضاتلو اضافه کرد: قدرت شورای بخش در این شهرستان نادیده گرفته شده و باید این فعالیت احیا و ممیزی صنوف را در پردیس آغاز کنند، زیرا شورای بخش می‌تواند بسیاری از کارها را تسهیل و فعالیت‌های موثری انجام دهد.

وی با بیان اینکه شورای بخش می‌تواند با ممیزی صنوف و دریافت عوارض این مبالغ را بخش هزینه کند، اذعان کرد: مشکلات محیط زیستی اعلام شده باید در شورای عالی محیط زیست مطرح و پهنه مشخص شود اما اعمال این تغییرات در منطقه خجیر بعید به نظر می‌آید.

سرپرست فرمانداری پردیس با بیان اینکه پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات مردم حل شود، عنوان کرد: توسط تمام اعضای شوراها به عدم اجرا و به روزرسانی طرح‌های هادی اشاره شد که در این شهرستان تمام این تغییرات بستگی به نظر محیط زیست دارد.

قضاتلو با اشاره به بحث درآمدهای پایدار در شهرها و روستاها مطرح کرد: شهرداری‌ها از به کارگیری نیروی انسانی اضافه پرهیز کرده تا چابک‌تر عمل کنند زیرا شهرداری با تعداد بالای نیرو فقط باید به فکر تامین حقوق پرسنل باشد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و ماده صد برای درآمد پایدار استفاده کرد اما در بحث ماده صد نباید منتهی به شهر فروشی شود.

سرپرست فرمانداری پردیس افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز اگر بصورت اصولی و بر پایه معماری، شهرسازی و ایمنی ساخت‌وساز صورت گرفته باشد تخریب ملک به جریمه تبدیل خواهد شد و این جرائم باید در مسیر حمل‌وقل عمومی هزینه شود.

قضاتلو با اشاره به اینکه دهیاری‌ها از طریق کمیسیون ماده ۹۹ فعال شود تا پایش تصویری روستاها با این اقدامات تکمیل شوند، بیان کرد: ادارات دولتی مانند فرمانداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، و غیره قانون را اجرا می‌کنند و در این راه با هیچ فردی مماشات نخواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب در پردیس گفت: با واگذاری مساکن‌مهر و اسکان روزانه جمعیت در پردیس، همچنین نبود آب شرب در مناطق صنعتی سیاسنگ و خرمدشت تخصیص آب موجود جوابگو نخواهد بود اما برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

سرپرست فرمانداری پردیس با بیان اینکه سرانه‌های واگذار شده توسط شرکت عمران را که ساخته نشده پیگیری خواهیم کرد، عنوان کرد: بیشتر زمین‌های ورزشی واگذار شده تاکنون ساخته نشده است و پیگیری‌ها در این خصوص را به سرانجام خواهیم رساند، زیرا ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در اردیبهشت و ۱۹ هزار واحد تا پایان امسال تحویل خواهد شد و ساکنین به این خدمات نیاز دارند.

قضاتلو در پایان خاطرنشان کرد: مساکن مهر در پردیس ۸۸ هزار و ۳۳۳ واحد است و با اتمام این پروژه بار ترافیکی، کمبود فضای درمانی، ورزشی، فرهنگی و غیره خواهیم داشت و این معضلات باید حل شود و ما به صورت جد پیگیر تحقق این سرانه‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ به دلیل اینکه در زمان انتخابات شوراهای شهر، دو شهر بومهن و پردیس ابطال شده و توسط استانداری اداره می‌شوند، اعضایی از این دو شهر در این نشست حضور نداشتند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188606

مهمترین اخبار ایران و جهان: