نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 10:57

شوراها در تحولات ساختاری و مدیریت شهری جایگاه ویژه دارند

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراهای اسلامی طی چند دوره فعالیت و با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی، جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری، مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به جامعه به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت در پیامی به مناسبت روز شوراها به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را برعهده دارند و نمادی دیگر از اداره کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می‌گذارند. توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه‌ ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور می‌شود".

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت‌ ماه در تقویم رسمی کشور به نام "روز شوراها" ثبت شده است. این نامگذاری که ریشه در مبانی دین مبین اسلام و فرهنگ این مرز و بوم دارد، در واقع فرآیند واگذاری امور به مردم را عینیت بخشیده و تحقق مردم‌سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند را یادآور می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری و اداره‌ امور کشور به ‌شمار می‌روند، تجربه موفق ۲۴ سال فعالیت شوراهای اسلامی در جغرافیای متنوع و متکثر جمهوری اسلامی ایران، از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است که همراهی سازنده مجموعه مدیریت محلی با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به توسعه و پیشرفت متوازن را در جای جای ایران اسلامی نشان می‌دهد.

وی گفت: شوراها که زمینه‌ساز حضور پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا هستند، طی چندین دوره فعالیت و با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی، جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری، مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به جامعه به دست آورده‌اند.

قناعت افزود: بدون تردید در سالی که طبق فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) "مهار تورم و افزایش تولید" نامگذاری شده، شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند با اقدامات اثرگذار در زمینه تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری به منظور استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای، در جهت افزایش تولید و دستیابی به افق متعالی در حوزه اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری بردارند تا منجر به مهار تورم و بهبود شرایط اقتصادی مردم در جای جای استان خراسان جنوبی شود.

وی ضمن تبریک هفته شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان، گام‌های بلندی برداشته شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نهم اردیبهشت ۱۳۵۸ امام خمینی (ره)، فرمان تاریخی به شورای انقلاب مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی و مشارکت آحاد مردم ایران در تعیین سرنوشت خود صادر کردند که این روز در تقویم رسمی کشور "روز شوراها" نام گرفت.

پایان پیام/۳۶۳۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175294

مهمترین اخبار ایران و جهان: