نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 14:01

راندمان تولید گندم در اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: اصلی ترین سیاست اداره کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل تلاش برای افزایش و ارتقای راندمان تولید گندم در مزارع اردبیل است.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان به عنوان زیر مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین دستگاه‌ها و سازمان‌های حوزه اقتصادی کشور و فعال در بازرگانی خارجی و داخلی است که از اهمیت استراتژیکی برخوردار است و به همین خاطر به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی در راستای افزایش تولید گندم برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد کلان، کنترل تورم به کنترل رشد نقدینگی ارتباط پیدا می‌کند اما آن چیزی که باید در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف در استان‌ها برنامه‌ریزی شود و مقام معظم رهبری هم به آن به حق اشاره کرد، رشد تولید و مهار تورم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل دو مؤلفه رشد تولید و مهار تورم را وابسته به یکدیگر دانست و گفت: تحقق شعار سال در همه بخش‌های می‌تواند کشور را از وابستگی به واردات برخی کالاهای اساسی بی نیاز کند.

نوبخت خرید تضمینی و جمع‌آوری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را یکی از وظایف این اداره کل دانست و تصریح کرد: تأمین آرد و کالاهای اساسی مورد نیاز استان از دیگر وظایف مهم اداره کل غله و خدمات بازرگانی است.

وی به وجود ۵۵ هزار هکتار اراضی حاصلخیز آبی در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار کشاورز در قالب ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی اطلاعات خود را در سامانه کشت قراردادی ثبت کرده‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: هر کشاورزی می‌تواند با مراجعه به سامانه مورد نظر اطلاعات خود را در پهنه زراعی ثبت کرده و در قالب کشت قراردادی با بازرگانی دولتی تفاهم‌نامه امضا کند.

نوبخت گفت: بخشی از ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و با توجه به اینکه مشوق‌هایی به کشاورزان پرداخت می‌شود و مبلغی از کشاورزان دریافت نشده و در زمان برداشت محصول تسویه انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145294

مهمترین اخبار ایران و جهان: