نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 10:34

امر به معروف و نهی از منکر باید مومنانه و محترمانه باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید مومنانه و محترمانه تذکر بدهیم و اگر در این خصوص شخصی به‌عنوان امر به معروف کردن توهین کند او مجرم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جلسه سیاسی بصیرتی پیروان ولایت اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر باید مومنانه و محترمانه تذکر بدهیم و اگر در این خصوص شخصی به‌عنوان امر به معروف کردن توهین کند او مجرم است. 

وی افزود: اماکنی از جمله آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، وسایل نقلیه عمومی و خودروهای شخصی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار میگیرند، حریم خصوص برای کسی نخواهد بود و کسی حق ندارد در این محل‌ها مرتکب منکری شود.

مظاهری با تأکید بر اهمیت حرمت نگه‌داشتن در جامعه اسلامی عنوان کرد: همه باید تابع قانون باشیم ورعایت قانون را در جامعه داشته باشیم حتی اگر آن قانون را قبول نداشته باشیم، به‌عنوان مثال کسی که روزه را قبول ندارد نمی‌تواند در ملاء عام روزه خواری و حرمت شکنی کند و در این راستا باید به دیگران احترام بگذارد و رعایت قانون حرمت جامعه را داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به حق مردم در امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در عملکرد دولت را برخوردارند و در چارچوب قانون حق دارند از نهادها و سازمان‌ها نسبت به عملکردشان امر به معروف و نهی از منکر کنند. 

وی در ادمه پیرامون وظیفه آحاد مردم در جامعه اسلامی گفت: وظیفه آحاد مردم در جامعه اسلامی نسبت به منکرات تذکر دادن و رد شدن است که اگر همه به این وظیفه مهم خود عمل کرده و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشند، دیگر در جامعه منکری صورت نخواهد گرفت.

مظاهری تصریح کرد: طبق قانون هر مجموعه اعم از ادارات، نهادها و اصناف متولی آن مجموعه موظف به عمل به قانون و حفظ شعائر اسلامی است و چنانچه در این مسائل متولی آن مجموعه کوتاهی کرد، شخص مدیر آن مجموعه و دستگاه باید پاسخگو باشد و قانون از آن شخص مدیر و متولی مطالبه‌گری خواهد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به پیاده‌سازی احکام الهی وقوانین کشور از سوی دادگستری اظهار داشت: در حال حاضر دادگستری و دادستانی اصفهان با قوت تمام برای پیاده‌سازی احکام الهی و قوانین کشور به صحنه آمده‌اند و دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هم همراهی بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و ستادهای شهرستانی اولویت اصلی خود را مطالبه از مسؤولان برای پیگیری مطالبات مردم قرار داده و در تمام مناطق استان، مطالبات و درخواست‌های مردمی از مسؤولان مطالبه خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185206

مهمترین اخبار ایران و جهان: