نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:57

آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر

رودسر- مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان ۴۹۰ هکتار سطح زیر کشت گل گاوزبان دارد، گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ بهره بردار به کشت و برداشت گل گاوزبان مشغول هستند.

حسین نیک فرجام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برداشت گل گاوزبان در مناطق اشکورات بخش رحیم آباد رودسر از نیمه دوم فروردین به صورت پراکنده آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت این محصول تا نیمه اول تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۹۰ هکتار سطح زیر کشت گل گاوزبان است، گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ بهره بردار به کشت و برداشت گل گاوزبان مشغول هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر در تولید گل گاوزبان رتبه اول کشور را دارد، اضافه کرد: سال گذشته این محصول گیاهی اشکور به کشورهای آسیای میانه، چین، ویتنام صادر شده است.

نیک فرجام با اشاره به اینکه از هر هکتار مزرعه گل گاو زبان به طور معمول ۵۰۰ کیلو گرم گل برداشت می‌شود، ادامه داد: عمده مصرف گل گاوزبان در صنایع دارویی و دمنوش است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: گل‌گاو زبان گیاه علفی یک ساله و از گیاهان دارویی و دارای خاصیت شفادهندگی بوده و در مناطقی با شرایط کوهستانی و معتدل مانند اشکور رودسر رشد می‌کند.

گفتنی است؛ از گذشته‌های دور تاکنون، گل گاو زبان به عنوان طب سنتی در ایران مصرف فراوان داشته و برگ و گل گاوزبان با طبیعت گرم دارای اثری نشاط آور، مقوی قلب و اعصاب و شاداب کننده چهره است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177250

مهمترین اخبار ایران و جهان: