نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 18:22

آموزش و پرورش، اولویت دولت و مجلس باشد

امام جمعه چادگان گفت: انتظارات مردم و مسؤولین از آموزش و پرورش زمانی محقق می شود که آموزش و پرورش اولویت دولت و مجلس باشد و نقاط ضعف نظام آموزشی با اجرای سند تحول آموزش و پرورش ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان حجت الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی امام جمعه شهرستان چادگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک و بزرگداشت روز معلم به همه فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نهادی تاثیرگذار و دارای قصه پر غصه است که جایگاه و منزلت آن دیده نشده است. مظلومیت معلمان فقط بخش اقتصادی و معیشتی نیست، معلمان با حداقل حقوق زحمت بسیار می‌کشند و زحمات ایشان کمتر دیده می‌شود.

 وی با بیان اینکه رابطه بین جامعه و معلمان رابطه حق و تکلیف است افزود: انتظاراتی که جامعه و والدین و حاکمیت از آموزش و پرورش دارند بجا است ولی آیا متناسب با این انتظارات امکانات مورد نیاز در اختیار این نهاد قرارداده شده است؟! تکلیفی که از این وزارتخانه می‌خواهیم با امکانات و بودجه هایی که در اختیارش می‌گذاریم هم‌خوانی ندارد.

بنی‌جمالی تحول و بروزرسانی در آموزش و پرورش را نیاز ضروری دانست و ادامه داد: سیستم آموزشی امروز پاسخگو نیست، متون آموزشی نیاز به اصلاح جدی دارد که باید اجرای سند تحول دغدغه اصلی این نهاد باشد. برای اجرای سند تحول لازم است نگاه دولتمردان و نمایندگان به این وزارتخانه تغییر کند به گونه‌ای که انتخاب وزیر، برنامه و بودجه و اجرای رتبه بندی معلمان در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه چادگان با بیان تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران که تولید ستون فقرات جامعه است و کارگران ستون فقرات جامعه بیان داشت: کارگران قشر زحمت کش و به حرکت درآوردنده چرخ اقتصاد و خود کفایی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌نیاز اجرایی شدن شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی محترم شمردن ارزش کار و کارگران و ایجاد فرهنگ کار و تلاش است.

بنی جمالی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه و مطالبه کارگران است خاطرنشان کرد: امنیت شغلی، مهم‌ترین دغدغه و مطالبه کارگران است که به واسطه آن بتوانند تشکیل خانواده هم سرمایه‌گذاری کنند و اینگونه به کارگران ارزش داده شود.

امام جمعه چادگان با اساره به اینکه پیام سفر رئیس جمهور به کشور سوریه را اعلام رسمی پیروزی جبهه مقاومت بر ائتلاف شوم عبری عربی غربی بود تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد این سفر ریل‌گذاری برای دیپلماسی اقتصادی است تا شرکت ها کارهای بزرگ اقتصادی در سوریه انجام دهند.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190694

مهمترین اخبار ایران و جهان: