نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:46

توسعه روابط بین ایران با عراق و سوریه منجر به همگرایی منطقه‌ای می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به رویدادهای هفته گذشته از جمله سفر رئیس جمهور عراق به ایران و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه اشاره کرد و گفت: این سفرها همگرایی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان  ظهر امروز در خطبه‌های نماز شهر زنجان با تشریح رویدادهای هفته گذشته از جمله سفر رئیس جمهور عراق به ایران و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه اظهار کرد: این سفرها می‌توانند در همگرایی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش دهد.

امام جمعه زنجان افزود: دو ملت ایران و عراق اشتراکات زیادی دارند و لازم است ارتباطات اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور افزایش یابد.

وی همچنین به سفر رییس جمهور اسلامی ایران به سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه پس از ۱۱ سال مقاومت امروز نتیجه گرفته است و توافقات سفر رئیس جمهور به سوریه مایه دلخوشی بود و البته پیام‌های زیادی هم داشت.

آیت‌الله خاتمی به مناسبت‌های اردیبهشت از جمله روزهای کارگر و معلم اشاره و با بزرگداشت این ایام تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه بهترین بهانه برای تجلیل از علما است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اسلام اهمیت و جایگاه والایی برای علم، معرفت و تعلیم قائل است، ادامه داد: شغل معلمی مقدس است و نباید صرفا با نگاه معیشت به آن نگاه کرد و بالاترین ارزش معلمی، تربیت انسان‌ها در تراز انسانیت است.

وی با اشاره به روز کارگر، تصریح کرد: ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز کارگر نام‌گذاری شده است و کشور زنده و پویا نتیجه تلاش و کار کارگران است و جامعه برای پیشرفت و شکوفایی به قشر کارگر نیاز دارد و در واقع نیاز حیاتی کشور به جامعه کارگر است، بنابراین به احتیاجات، حقوق و بیمه کارگران باید توجه شود.

آیت‌الله خاتمی با بی‌یدیل توصیف کردن نقش کارگران در هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: این قشر ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به ۱۴ و ۱۸ شوال روزهای بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی اشاره کرد و افزود: پس از حدود هزار و ۳۰۰ سال، همچنان فکر و اندیشه‌های این علمای برجسته جهان تشیع روشنگر است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190350

مهمترین اخبار ایران و جهان: