نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:04

تبعیت از سیره رفتاری حضرت علی(ع) ضامن سلامت فرهنگی جامعه است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: سلامت فرهنگی جامعه در گرو ترویج ارزش‌های دینی منطبق با سیره رفتاری حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در سخنانی، بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن‌حضرت در جامعه تاکید و اظهار کرد: حضرت علی (ع) برای جامعه بشری امروز نه تنها یک الگوی عملی و رفتاری مناسب هستند، بلکه می‌تواند شاخصه درست زندگی کردن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن در مسیر سعادت واقعی باشد.

وی با اشاره به سیره حکومتی حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی الهی و تجسم تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است، که در اوج زهد، تقوی و عرفان، سیاستمداری امین و مجاهدی شجاع بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: امام علی (ع) از نظر اخلاق فردی و اجتماعی نمونه بود که می‌تواند الگوی عملی جامعه امروز باشد. به‌گونه ای که در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها، همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

منشور حکومتی حضرت علی (ع) بر اساس تحکیم پایه‌های حق و عدالت است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم اما شخصیت و جایگاه امام علی (ع) در تمام ابعاد و به‌ویژه آموزه‌های نهج البلاغه به درستی تبیین نشده است، متذکر شد: این در حالی است که نیاز داریم نسل جوان را با شخصیت و ابعاد فکری جانشین پیامبر اکرم (ص) آشنا کنیم.

تبعیت از سیره رفتاری حضرت علی(ع) ضامن سلامت فرهنگی جامعه است

شب قدر فرصت پالایش روح و بصیرت افزایی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش به فضیلت شب‌های قدر و اعمال شاخص این ایام اشاره کرد و گفت: استغفار یکی از مهمترین اعمال شب قدر است تا پالایش روح و ارتقای بصیرت برای بهتر زیستن فراهم شود.

حجت الاسلام جعفرزاده شب قدر را انعکاس انوار الهی بر قلوب مؤمنین و جویندگان حقیقت عنوان کرد و گفت: از جمله دلایل فضیلت شب قدر، نزول قرآن کریم در این شب است که به صورت یک باره بر قلب پیامبر اعظم (ص) نازل شد و در بقیه عمر مبارک ایشان به صورت تدریجی انجام گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: قرآن کریم یکی از علل فضیلت ماه رمضان را همین معنا برشمرده و خداوند در این شب بندگانش را مورد اکرام قرار می‌دهد به گونه‌ای که فضیلت عبادت در این شب از تمام شب‌ها بیشتر بوده و مقدرات یک سال انسان در این شب معین می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: از اعمال شاخص در این شب‌ها «احیا» به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است و به تاکید روایات جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال ناپسند استغفار کند چرا که شب‌های قدر فرصتی برای توبه شناخته می‌شود.

وی با ارزش ترین درخواست‌ها در این شب را به نقل روایتی از پیامبر درخواست سلامتی عنوان کرد و گفت: در کنار این نعمت، سربلندی اسلام و مسلمین و نابودی کفر و ظلم جهانی و نیز تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) از حوائج مورد تاکید در این شب‌های پرفضیلت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141294

مهمترین اخبار ایران و جهان: