نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 00:06

رشد ۵۰ درصدی بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: امسال آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن و عترت با رشد چشمگیر بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته مواجه شد و نکته قابل توجه نیز حضور دانش‌آموزان بود.

احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار داشت: امسال برای اینکه بتوانیم نمایشگاهی باکیفیت و بهتر از سال‌های گذشته داشته باشیم از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی انجام دادیم و مهم‌ترین اتفاق در این راستا آماده‌سازی آئین‌نامه اجرایی نمایشگاه بود که در هیچ کدام از ۱۷ دوره قبلی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان وجود نداشت.

وی افزود: برای تدوین آئین‌نامه نمایشگاه قرآن و عترت بخش‌های زیادی از جمله معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، سازمان اوقاف، صدا و سیما و مؤسسات قرآنی کمک کردند.

حضور ۲۳۰ شرکت در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان 

طحانیان با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با شعار «قرآن، خانواده و آرامش» از ۱۶ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برای برگزاری نمایشگاه امسال تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مجزا برای هر بخش بود که در انسجام و رونق نمایشگاه نقش بسزایی داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۳۰ شرکت در نمایشگاه امسال مشارکت کردند که از نظر کیفی و حجمی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰درصد رشد داشت و این آمار نشان می‌دهد همفکری، برنامه‌‌‌ریزی، همدلی و کارگروه نقش مهمی در برگزاری بهتر نمایشگاه دارد.

وی افزود: هر شخصی که به نوعی دل در گرو قرآن داشت و به این حوزه علاقمند بود، در قالب کارگروه‌های ایجاد شده قرار گرفت و نتایج زحمات این گروه‌ها، ۵ روز برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان و استقبال بی‌نظیر مردم شد.

برگزاری بیش از ۴۱ رویداد متنوع در کنار خدمات غرفه‌ها برای بازدیدکنندگان 

طحانیان تأکید کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه بیان کردند که نمایشگاه امسال بسیار متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته است و اتفاقی که نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را حتی در میان نمایشگاه‌های سطح کشور متمایز کرد برگزاری بیش از ۴۱ رویداد هم‌زمان با برنامه اصلی غرفه‌داران بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: اجرای تواشیح، سرود، موسیقی مذهبی، حضور قاریان قرآن، پخش زنده تلوزیونی و سفره‌خوانی خادمان امام‌رضا(ع) از جمله رویدادهایی بود که در نمایشگاه امسال برگزار شد که هرکدام بر محور نوجوان و جوان، توجه ویژه به بانوان و دختران، آشنایی با قرآن و نهج‌البلاغه و نقش آن‌ها در آرامش و خانواده بود.

استقبال فراوان مردم از حضور خادمان حرم رضوی در نمایشگاه 

وی با بیان اینکه تمام هنرهای متأثر از قرآن  از جمله نقاشی، خطاطی، صنایع‌دستی، شعر، کتاب و تابلو فرش در نمایشگاه‌ امسال مشارکت داشتند، افزود: یکی از اتفاقات ناب نمایشگاه قرآن و عترت حضور کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان و خادمان امام رضا(ع) بود که مردم استقبال بی‌نظیر و فراوانی از این قسمت نمایشگاه داشتند، همچنین در بحث عفاف و حجاب نیز سعی شد علاوه بر ابزارهای آموزشی تسهیلاتی فراهم شود که پوشاک حجاب با عرضه مستقیم و قیمت مناسب‌تر در اختیار بانوان و دختران قرار گیرد.

 طحانیان با بیان اینکه نتیجه تنوعی که در فضای ۱۵هزار متری نمایشگاه دیده‌می‌شد رضایت افراد با سلیقه‌‌های متفاوت را به همراه بود، تصریح کرد: امسال جمعیت بازدیدکنندگان با رشد چشمگیر بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته مواجه شد و نکته قابل توجه حضور دانش‌آموزان بود که هماهنگی با سیستم حمل و نقل عمومی موجب شد بتوانیم برای کانون‌های فرهنگی و قرآنی زیادی حتی خارج از اصفهان سرویس ارسال کنیم تا نوجوانان بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند و اجرای برنامه و رویداد‌های نمایشگاه را بر عهده بگیرند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان یادآور شد: هر وقت که بتوانیم همه نیازهای مخاطبان را پاسخگو باشیم یعنی نمایشگاه خوب و باکیفیتی برگزار کردیم که در این راستا امسال سعی شد در نمایشگاه پاسخگویی از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیده شود و طبق آمار حدود ۷۵ درصد از خدمات غرفه‌ها در بخش محتوایی و پاسخگویی به نیازمندی‌های مهم بود و حدود ۲۵ درصد نیز جنبه فروش داشت.

وی پیرامون مشکلات برگزاری نمایشگاه امسال افزود: در محور پوشش‌ رسانه‌ای، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و سرویس‌دهی برای مسافت شهر تا محل نمایشگاه باید تدابیر بهتر و قوی‌تری اندیشیده شود، همچنین امسال جای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه خالی بود که برای سال آینده سعی می‌کنیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و اگر برنامه‌ریزی خوبی در این باره صورت بگیرد می‌توانیم در سال‌های آینده بهتر از این، میزبان بازدیدکنندگان از استان‌های مختلف کشورمان باشیم.

طحانیان گفت: در نظر داریم سال آینده هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه مجازی را هم راه‌اندازی کنیم تا جامعه وسیعی از بازدیدکنندگان کشوری و حتی بین‌المللی را در بر گیرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان در پایان تصریح کرد: برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه‌ قرآن و عترت در سال‌های آینده نیازمند همدلی‌ها و کمک‌های بیشتر هستیم تا به ایده‌آل چنین نمایشگاه‌هایی نزدیک شویم و باتجربه‌ای که امسال کسب شد قطعا سال آینده نمایشگاه باشکوه‌تری خواهیم داشت.

پایان پیام/۳۶۴۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139950

مهمترین اخبار ایران و جهان: