نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 01:29

تربیت نیروی ماهر در دستور کار دانشگاه‌های استان سمنان باشد

سمنان- نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه تعاملات دانشگاه‌ها و صنعت باید تقویت شود، گفت: تربیت نیروهای ماهر در دستور کار دانشگاه‌های استان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو شامگاه یکشنبه در دیدار با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات عمده وجود بیکاری دانشجویان در جامعه نبود نیروهای ماهر است، ابراز داشت: برای رفع این مهم می‌بایست تعامل و ارتباطات دو حوزه دانشگاه‌ها و صنایع تقویت باشد تا علم و مهارت در کنار یکدیگر بتوانند به ایجاد رونق اقتصادی در کشور کمک کنند.

وی ضمن بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌بایست تربیت نیروهای ماهر و کارآمد را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: دانشگاه‌ها باید از حوزه نمره و دروس تئوری دانشجویان را به سمت مهارت آموزی و کار ورزی سوق دهند و فعالیت‌هایی را به آنها آموزش دهند که بتواند به جذب بازار کار آنها کمک کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان چهار دانشکده در شهرهای سمنان، شاهرود و امیر آباد دارد، ابراز داشت: هم اکنون سه هزار دانشجو در این چهار دانشکده مشغول تحصیل هستند.

علیرضا عزالدین ضمن بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت تکنیسین‌های ماهر برای ورود به بازار کار است، تصریح کرد: این دانشگاه می کوشد تا فارغ التحصیلان توانمند را به بازار کار معرفی کند لذا به نوعی دانشگاه را به صنعت پیوند می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه بلافاصله جذب بازار کار می‌شوند، افزود: یکی از دلایل این مهم تبدیل ایده به محصول و ارتباط نزدیک آن با صنعت و بازار کار است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نگاهی مهارت محور به دانش آموختگان خود دارد، اضافه کرد: همین موضوع این دانشگاه را از دیگر مراکز آموزشی متمایز کرده است لذا از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود نگاه ویژه‌تری به آن داشته باشند و برای جذب امکانات و اعتبارات دانشگاه تلاش کنند.

وی ضمن بیان اینکه ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: طی سنوات اخیر از رشته‌های مهارتی این دانشگاه استقبال خوبی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139150

مهمترین اخبار ایران و جهان: