نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 13:00

استعدادیابی در روستاها از اولویت‌های ورزش زنجان است

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از مقوله استعدادیابی در مناطق روستایی به عنوان یکی از ملزومات توسعه ورزش استان یاد کرد.

جواد بازرگان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر لزوم اهتمام به مقوله استعدادیابی در مناطق روستایی، اظهار کرد: در همین راستا شاهد افزایش ۱۰ درصدی تجهیز خانه‌های ورزش روستایی هستیم؛ چرا که معتقدیم با این اقدام زمینه توسعه ورزش قهرمانی را فراهم خواهیم کرد.

وی یکی از افتخارات ورزش استان زنجان در سال گذشته را میزبانی رویدادهای مختلف و اردوی تیم‌های ملی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان در این زمینه توانسته است ۲۰۶ درصد افزایش عملکرد داشته باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف جزو برنامه‌های ورزش استان بوده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، ترویج و توسعه ورزش استان و نیز ایجاد فضایی پویا و برخورداری از جوانانی سالم و پرتحرک بوده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش زنجان در زمینه کسب مدال نیز سال گذشته به موفقیت‌های روزافزونی دست یافته است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران استان در سال گذشته موفق به کسب ۳۰۲ مدال در رویدادهای مختلف از جمله جهانی، آسیایی، بین‌المللی، لیگ و … شده‌اند.

بازرگان در ادامه از حضور ۱۴۰ ورزشکار زنجانی طی سال گذشته در اردوهای تیم‌ملی خبر داد و با یادآوری اینکه این میزان حضور نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در زمینه فعالیت باشگاه‌های ورزشی نیز تعداد این اماکن از ۳۶۲ باشگاه به ۴۲۲ باشگاه رسیده که حاکی از افزایش ۱۶ درصدی بوده که با توجه به وضعیت باشگاه‌داری در دوران کرونا، عملکرد قابل قبولی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین از افزایش ۳۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته استان خبر داد و افزود: معتقدیم بیش از این تعداد ورزشکار سازمان نیافته در استان داریم، به همین خاطر باید تلاش کنیم تا فقر حرکتی را در جامعه امروز ریشه‌کن کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120794

مهمترین اخبار ایران و جهان: