نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 23:26

ضرورت راه‌اندازی نهضت بزرگ کتابخوانی در زنجان

استاندار زنجان بر ضرورت راه‌اندازی نهضت کتابخوانی تاکید کرد و این مهم را نیاز امروز جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در نشست تبیینی مجامع تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ساختارها در جمهوری اسلامی توسط حاکمیت ساخته شده است، گفت: برخی از این ساختارها از جمله مسجد، پایگاه‌های داخل مساجد، مدارس و ... قبل از انقلاب بوده اما بعد از انقلاب پررنگ‌تر شده است.

وی با یادآوری اینکه بعد از انقلاب اسلامی، شاهد شکل‌گیری برخی از شبکه‌های اجتماعی فارغ از آنچه که امروز به عنوان شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی است، هستیم، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین این شبکه‌های اجتماعی می‌توان به کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های بسیج داخل مساجد، شبکه اجتماعی مبلغین و ... اشاره کرد.

افشارچی با ابراز تاسف از اینکه وقتی از کار صحبت می‌کنیم، خواهیم دید که به سختی قادر به رقابت با دشمن در میدان عمل هستیم، ادامه داد: نمونه بارز آن، مقابله با دشمن در فضای مجازی است که نمی‌توانیم به سادگی از عهده این کار برآییم، این در حالی است که می‌توانیم به صورت رو در رو و به سینه به سینه با نسل امروز و بدون نیاز به فضای مجازی به گفت‌وگو بنشینیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در این حوزه مربوط به تولید محتوا است که بی‌تردید در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما باید با دانش و مدل روز با نسل امروز صحبت کنیم؛ چرا که امکانات این نوع رفتار را نیز در اختیار داریم و مسئولان در این زمینه به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولانی که در رأس شبکه‌های اجتماعی قرار دارند انتظار داریم که در این زمینه ورود جدی داشته باشند، عنوان کرد: در صورت تداوم این روند، نسل آینده یک نسل غیرمتمرکز سطحی خواهد بود و دلیل اصلی آن نیز این است که نسل امروز به جای مطالعه کتاب، مدام در حال جست‌وجو و غوطه‌ور شدن در فضای مجازی است.

افشارچی افزود: اکثر مطالبی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد، دروغ و یا بسیار سطحی بوده و متمرکز نیست، به همین خاطر مطالب به صورت غیرمتمرکز از ذهن مخاطب عبور کرده و باعث می‌شود نسلی غیرمتمرکز و سطحی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز نیاز جدی به راه‌اندازی نهضت بزرگ کتابخوانی داریم، ابراز کرد: معتقدیم اگر از همین امروز اقدام به چنین کاری کنیم، باز هم دیر شروع کرده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130406

مهمترین اخبار ایران و جهان: