نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 17:16

پدر شهید شاپور عباسی به فرزند شهیدش پیوست

پدر شهید شاپور عباسی از شهدای دفاع مقدس شهرستان مسجدسلیمان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، زنده‌یاد حفیظ‌الله عباسی پدر بسیجی شهید شاپور عباسی از شهدای دفاع مقدس شهرستان مسجدسلیمان چشم از جهان فرو بست و میهمان فرزند شهیدش شد.

پدر شهید شاپور عباسی که از آذرماه سال 1360 داغ جوان رشید خود را بر سینه داشت پس از 42 سال فراق، به وصال او نائل شد و در بهشت به دیدار او رفت.

پیکر پاک زنده‌یاد حفیظ‌الله عباسی پدر شهید شاپور عباسی امروز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سال 1402 از منطقه نمره یک به‌سوی منزلگاه ابدی‌اش در گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان تشییع شد.

پس از برگزاری آیین تشییع و اقامه نماز، خانواده‌، دوستان، آشنایان، بستگان و همسایگان با پدر شهید شاپور عباسی وداع کردند و سپس پیکر پاکش در آرامگاه خانوادگی در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با صدور پیامی ارتحال زنده‌یاد حفیظ‌الله عباسی پدر بسیجی شهید شاپور عباسی را به خانواده داغدار این شهید عزیز تسلیت گفت.

زنده‌یاد حفیظ‌الله عباسی پدر شهید شاپور عباسی همچنین یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و محقق در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان بود.

وی از نخستین کارمندان امور اداری شرکت نفت مسجدسلیمان بود که در اوار گذشته مسئولیت دفتر امام جمعه مسجدسلیمان را بر عهده داشت، هچنین بیش از 15 سال به عنوان مسئول انجمن حمایت از زندانیان خدمت کرد.

مسئول شورای مساجد شهرستان مسجدسلیمان و مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در چندین سال متمادی را می‌توان از دیگر فعالیت‌های پدر شهید شاپور عباسی نام برد، وی همچنین سالیان سال عضو فعال هیات امنای امامزاده سبزپوش روستای بتوند بود.

 

بسیجی شهید شاپور عباسی فرزند حفیظ‌الله عباسی است که در سال 1342 در شهرستان مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و از همان ابتدای جنگ تحمیلی فعالیت‌های زیادی را انجام داد و به همراه دوستانش به جبهه اعزام شد.

پس از اعزام به جبهه در تاریخ هشتم آذرماه سال 1360 در عملیات طریق‌القدس و آزادسازی بستان با رمز یاحسین(ع) به فیض شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 24 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

شهید شاپور عباسی در سن 18 سالگی در منطقه عملیاتی سوسنگرد شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاک و مطهرش پس از تشییع در آرامگاه خانوادگی در نزدیکی گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان آرام گرفت.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1165706

مهمترین اخبار ایران و جهان: