نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:27

کشف بیش از ۳ هزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در رودبار

رودبار- فرمانده انتظامی رودبار از کشف بیش از ۳ هزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا متهم ۴۰ ساله دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های خطرناک و قابل سرایت به انسان می‌تواند از طریق دام و طیور فاقد مجوز انتقال پیدا کند و لذا از ورود و حمل دام و طیور غیر مجوز جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمل دام و طیور باید با اخذ مجوزهای لازم انجام شود، افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تردد یک دستگاه کامیونت حامل طیور فاقد مجوز در سطح حوزه استحفاظی شهرستان رودبار، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی رودبار از کشف بیش از ۳ هزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مأموران یگان امداد نسبت به کنترل محورهای مواصلاتی اقدام و خودرو مورد نظر را در مسیر رشت - رودبار شناسایی و آن را متوقف کردند.

روش قلب ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ۳ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت به وزن تقریبی ۷ تن و ۸۰۰ کیلوگرم کشف شد.

وی با بیان اینکه طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی تحویل داده شد، افزود: در این راستا متهم ۴۰ ساله دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی رودبار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147006

مهمترین اخبار ایران و جهان: