نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 09:38

سه شهرستان استان زنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، شهرستان‌های‌ ابهر، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و شهرهای زنجان، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت زرد و ایجرود و طارم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن اسم‌خانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت: بنابر آخرین اعلام وضعیت رنگبندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، در این هفته ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی و تعداد شهرها با وضعیت زرد نیز به ۱۹۴ مورد افزایش یافته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در هفته گذشته ۳۹ مورد ابتلا، ۲۸ مورد بستری در استان زنجان به ثبت رسیده است، گفت: آمارها مطابق یافته‌های آزمایشگاهی گزارش می‌شود. با توجه به عادی انگاری و عدم تمایل مردم به دادن تست قطعاً تعداد ابتلا به این ویروس بیشتر از موارد اعلام شده است.
وی گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو و آغاز دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، پیش بینی می‌شود که شمار مبتلایان به این ویروس در استان افزایش یابد. لذا به همشهریان توصیه می‌شود حدالامکان از دیده بوسی، بالاخص با افرادی که علائم بیماری دارند، خودداری کنند و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانند استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، رعایت فاصله اجتماعی و شتشوی مداوم دست‌ها را جدی بگیرند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به افرادی که در ایام نوروز قصد سفر به مناطق مختلف کشور را دارند، توصیه کرد؛ حتماً قبل از اقدام به سفر نسبت به تکمیل واکسیناسیون و دورز یادآور اقدام کنند.
اسم خانی یادآور شد: در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110450

مهمترین اخبار ایران و جهان: