نیوز سیتی!
30 خرداد 1401 - 09:38

رویکرد محله محور سازمان تبلیغات اسلامی را به بطن جامعه وارد کرد

قزوین – فعال حوزه بانوان گفت: رویکرد محله محور سازمان تبلیغات از جمله اقداماتی بود که باعث شد تا این سازمان به بطن مردم وارد شده و در راستای حل مسائل مردم پیشگام شود. فاطمه بی گم سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: طی دو سال گذشته سازمان تبلیغات با تحولاتی همراه بوده که در راستای این تحولات با افزایش فهم مسائل و اهداف توانسته گام‌های مؤثری بردارد. خبرنگار مهراین فعال حوزه بانوان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برخواسته از بطن انقلاب است که در این مسیر وظیفه احیا و اشاعه اندیشه و تفکرات بلند اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی به ویژه در بین جوانان، دفاع از اصول اسلامی، شناخت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های فرهنگی، ظرفیت‌شناسی و تقویت مبلغین و هیئت برای انجام دستورات امامین انقلاب را به عهده دارد. وی افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برخی از مأموریت‌های این بیانیه باید توسط حلقه‌های میانی انجام شود که در این میان هیئت جزئی از این حلقه‌های میانی هستند و در گام اول شناسایی و در گام بعدی توانمندسازی و آموزش این حلقه‌ها به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است. این مسئول ابراز کرد: از سوی دیگر طبق تأکیدات رهبر انقلاب تبیین بیانیه گام دوم نیز به عهده هیئت و مبلغین است که طبق این امر سازمان تبلیغات وظیفه تبیین را به عهده دارد که این مسئله جزو وظایف به‌روز سازمان تبلیغات اسلامی است. جزووی یکی از موفقیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را انتخاب مدیران جوان، انقلابی و دارای تحصیلات دانست و ادامه داد: در حال حاضر رویکرد کلی سازمان تبلیغات در راستای سیاست‌های کلان رهبر انقلاب است. سیدی با اشاره به اینکه سازمان باید هیئت‌های مذهبی را نسبت به پرداختن به مسائل روز جامعه در مناسبت‌ها توجیه کند عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئله تهاجم فرهنگی از سال‌های مطرح شده اما حرکت به سوی حل مسئله کند بوده است در حال حاضر شرایط فرهنگی ما غبارآلود است که در این میان وظیفه سازمان تبلیغات علاوه بر مقابله با تهاجم فرهنگی انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است. وی با بیان اینکه ما باید برای فهم نسل جوان تلاش کنیم مطرح کرد: فعالیت سازمان تبلیغات در طی سالیان متمادی یک حرکت مستقیم و به دور از هرگونه صعود یا نزول بود اما با تغییر مدیران و انتخاب مدیران جدید تحولی در مأموریت‌های سازمان ایجاد شد. این مسئول تاکید کرد: رویداد هوای نو در سازمان تبلیغات سبب شناسایی و الگوسازی چند هزار هیئت در استان شد. وی افزود: رویکرد محله محور سازمان تبلیغات از جمله اقداماتی بود که سبب شد تا این سازمان به بطن مردم وارد شده و در راستای حل مسائل مردم پیشگام شود. نقش کلیدی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتمان سازی نقش کلیدی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتمان سازینقش کلیدی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتمان سازیسیدی بیان کرد: نقش سازمان تبلیغات در حوزه محله‌محوری، گفتمان‌سازی، حلقه‌های میانی و جهاد تبیین یک نقش کلیدی است که با دو ابزار مهم خود یعنی تبیین مفاهیم قرآنی و اهل بیت به دور از هرگونه نگاه جانب‌دارانه و سیاسی می‌تواند فعالیت اثرگذاری را در جامعه داشته باشد. وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات با پرداختن به مبانی ثقلین که یادگار پیامبر (ص) است می‌تواند در راستا حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها از طریق مساجد، محلات، کانون‌های قرآنی و روضه‌های خانگی ورود پیدا کند. ص)این مسئول با بیان اینکه سازمان تبلیغات با پرداختن به موضوعات بروز و جذاب می‌توانند در جذب نوجوانان و جوانان اثرگذار باشد در پایان گفت: سازمان تبلیغات در شرایط فعلی و با استفاده از ابزارهای در اختیار می‌تواند در راستا ایجاد نشاط معنوی گام بردارد چنانچه وجود نشاط معنوی سبب زندگی خوب می‌شود.
منبع: مهر
شناسه خبر: 394506

مهمترین اخبار ایران و جهان: