نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 14:16

مغازه فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز در بیرجند پلمپ می‌شود

بیرجند- دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مغازه‌هایی که اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه غیر مجاز کنند، طبق قانون پلمپ می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نسائی زهان ظهر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در برخی مسائل مدیران ما یا قانون را نمی‌دانند و یا به قانون عمل نمی‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان با بیان اینکه اگر به قانون عمل می‌شد چه نیازی به برگزاری این همه جلسه است، افزود: این در حالی است که وظایف همه ما از دادستان تا سایر مدیران و مسئولان در قوانین و آئین نامه‌ها مشخص شده است.

نسائی زهان با اشاره به تدبیر در مورد مراسم چهارشنبه آخر سال ادامه داد: ما با شادی و تفریح جوانان و مردم مخالف نیستیم ولی نباید به بهانه شادی در جامعه بی نظمی، اخلال و ناامنی ایجاد و سلامت جسم مردم را به خطر انداخت.

وی گفت: موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که اقدام به پرتاب مواد محترقه کرده و موجب آسیب به مردم شوند وسایل نقلیه آنان تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ توقیف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند یادآور شد: مغازه‌هایی که اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه غیر مجاز کنند، طبق قانون پلمپ می‌شوند.

نسائی زهان با درخواست از مردم در کاهش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال گفت: رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و خانواده‌ها و به ویژه والدین با آگاهی بخشی می‌توانند نقش زیادی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اظهار کرد: اگر فرد زیر ۱۸ سال با پرتاب ترقه و غیره به جسم و مال کسی آسیب وارد کند طبق قانون علاوه بر خود شخص والدین او باید پاسخگو باشند چرا که باید مراقبت لازم از فرزندشان را می‌داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت نیز جایگاه‌های سوخت نباید بنزین را به صورت گالن و یا دبه ای در اختیار افراد قرار بدهند که در این زمینه نیز تأکید فراوانی داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076694

مهمترین اخبار ایران و جهان: