نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 15:29

جهش تولید علاج رفع تورم و حفظ قدرت پول ملی است

اراک- امام جمعه اراک گفت: مبارزه با تورم و حفظ قدرت پول ملی و خرید مردم از ضرورت های مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کتاب حیات طیبه بشریت است، گفت: پیامبر اکرم (ص) کتاب قرآن را برای سعادت و کمال انسان‌ها آورد و قرآن کریم کتاب احیای انسانیت و اندیشه‌های با عظمت است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه قرآن کریم برای بیدار شدن گنجینه عقل‌ها آورده شده، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) راه انسانیت و سعادت را به ما آموخت و مبعث دانشگاه بزرگ علم و جهاد را در جهان طنین انداز کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) منشا تحولات عظیم بود، افزود: اهل بیت (ع) چراغ راه پیامبر (ص) را روشن نگه داشتند و امام خمینی (ره) با روی کارآوردن انقلاب اسلامی سیره پیامبر (ص) را احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه انسان سازی مهمترین هدف پیامبر (ص) بود، گفت: اگر دستورات اسلام و سیره پیامبر (ص) در جامعه عملیاتی شود قطعا مشکلات حل خواهد شد و جامعه بشریت امروز نیازمند دانشگاه با عظمت پیامبر (ص) است.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی (ص) حیات و طیبه انسان است و گسترش، ترویج و توسعه سیره پیامبر (ص) و اهداف بعثت نیازمند جهاد و بسیج همگانی است و بشریت را از شر توطئه‌های دشمنان نجات خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اظهار تأسف از ترویج اسلام ستیزی و گسترش فرهنگ‌های ضد دینی بیان کرد: فرانسوی‌ها امروز مدعی دفاع از حقوق بشر هستند در حالی که اگر کسی در آنجا از هولوکاست و حجاب سخن بگوید بدترین رفتار را با او انجام می‌دهند و اینها نشان می‌دهد ماهیت غرب اسلام ستیز و خلاف منافع بشریت است.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: علیرغم توطئه‌های دشمنان ملت ایران بار دیگر حماسه بزرگی خلق کردند و بار دیگر تو دهن تجزیه طلبان و مزدوران اسرائیلی زدند و حماسه مردم بسیار قابل تقدیر بود.

دری نجف آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان و تبریز گفت: بیانات رهبر فصل الخطاب همه مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس باشد و دولت سیزدهم و مجلس باید برای رفع مشکلات مردم و تورم اقدامات عاجل انجام دهند.

وی افزود: مبارزه با تورم و حفظ قدرت پول ملی و خرید مردم از ضرورت‌های مهم است و دوای رفع تورم تولید است و دولت باید برای تحقق تولید در همه بخش‌ها برنامه ریزی جدی داشته باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین بیان کرد: این سفر برکات مؤثری خواهد داشت و فصل نوینی از همکاری‌ها با چین رقم خواهد زد و آن رو اگر ما بخواهیم در عرصه‌های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید توان رقابت را بالا ببریم.

وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی گفت: کشاورزان و دامداران از این فرصت بزرگ جاری شدن نعمت بزرگ الهی برای خودکفایی استفاده کنند و قوانین و موانع دولتی نباید مانع فعالیت‌های کشاورزان شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه خودکفایی در عرصه دفاعی باید الگوی سایر بخش‌ها باشد، افزود: راه علاج کشور تولید و همت‌های جهادی است و امروز جوانان غیرتمند ایران اسلامی باید خود را برای کارهای بزرگ و فتح قله‌های بلند آماده سازند و کشور را در همه عرصه‌ها خودکفا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041906

مهمترین اخبار ایران و جهان: