نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:49

آغاز رفع تصرف از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان اقلید

شیراز- رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: عملیات اجرایی رفع تصرف از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اقلید با پیگیری و نظارت مستقیم مقام قضائی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این خبر از ادامه رفع تصرفات در استان فارس تا انتهای سال خبر داد و افزود: اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها، دستورات قضائی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بدون توقف ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده در سه منطقه بند بهرام، منجق لو و سده واقع شده است گفت: این عملیات اجرایی از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

او همچنین از برداشت‌های غیر مجاز آب از سد ملاصدرا توسط معارضین اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۴۰ پمپ انتقال آب به صورت غیر مجاز بر روی سد ملاصدرا و انشعابات آبریز این سد نصب شده بود که با اقدام قاطع قضائی و همکاری سازمان‌های متولی جمع‌آوری شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس این اقدام قاطع را نتیجه هماهنگی و کار مشترک نهادهای و سازمان‌های متولی امر زمین در استان دانست و تصریح کرد: با اجرای این حکم میزان رفع تصرفات در استان فارس در سال جاری دو برابر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است در راستای جلوگیری از دست اندازی سودجویان هزینه تصرف اراضی را با اصلاح قانون افزایش دهیم گفت: افزایش نیروی انسانی در راستای پیشگیری از تصرفات تنها یک راه پیشگیری است که باید این دسته از اقدامات پیشگیرانه با جمع بندی نظرات حقوقدانان و کارشناسان امر منجر به اصلاح قوانین شود.

گفتنی است تا انتهای دیماه سال جاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی در استان فارس رفع تصرف شده بود که با اجرای عملیات رفع تصرف امروز در شهرستان اقلید این میزان به قریب به پنج هزار هکتار افزایش می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086550

مهمترین اخبار ایران و جهان: